Ventspils brīvostā pērn apkalpoti 26,2 miljoni tonnu kravu

© www.ventspils.lv

Ventspils brīvostas kravu apgrozījums pērn sasniedza 26,2 miljonus tonnu, aģentūru LETA informēja ostā.

Gada otrā puse daļai Ventspils brīvostas termināļu bijusi sarežģīta, un arī prognozes par 2015.gadu esot piesardzīgas.

Kā skaidro ostā, lai arī pozitīvas tendences vērojamas prāmju satiksmes attīstībā Ventspils brīvostā un atsevišķu termināļu darbībā, kuri savus rādītājus salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu būtiski uzlabojuši, kopumā 2014.gads, īpaši tā otrā puse, Ventspils brīvostā aizritēja sankciju gaisotnē. To rezultātā būtiski esot krities akmeņogļu tranzīts caur Ventspils ostu (mīnus 21%). Sankciju rezultātā radītie zaudējumi jau šobrīd mērāmi līdz 500 000 eiro mēnesī, no kuriem 10% pienākas valstij un 10% pašvaldībai. Ne tik lielā mērā kā akmeņoglēm, bet samazinājies arī pārkrauto naftas produktu un dzelzsrūdas apjoms. Līdz ar to Ventspils ostā netika sasniegts gada sākumā plānotais kravu apgrozījums.

Neskatoties uz plānoto budžeta samazinājumu 2015.gadā, Ventspils brīvostas pārvalde neplāno paaugstināt maksu par ostas pakalpojumiem, vienlaikus turpinot maksimāli daudz līdzekļu ieguldīt ostas infrastruktūras uzturēšanā un attīstībā.

Ostā informē, ka 2014.gadā tika atklāts jaunais Ventspils brīvostas sauskravu terminālis. Ir pabeigts 34.piestātnes remonts, turpinās 12.piestātnes būvniecība, kur būs jauns universālo kravu terminālis, pievadceļu Ventspils brīvostas teritorijā esošajiem termināļiem un industriālajām zonām izbūve un rekonstrukcija, Ventspils brīvostas pārvaldes flotes piestātnes un Ziemeļu mola viļņu aizsargsienas rekonstrukcija.

2015.gada budžetā investīcijām ostas infrastruktūrā plānoti 25,6 miljoni eiro, no kuriem līdz pat 11,9 miljonus eiro plānots saņemt kā Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu. Turpināšoties jau iesākto projektu realizācija, kā arī sāksies projekta "Grunts stabilitātes nodrošināšana" realizācija, kas paredz veikt grunts pastiprināšanu aiz atsevišķu piestātņu līnijas. Turpinot attīstīt rūpniecisko sektoru, norit ES fondu līdzfinansēta divu jaunu rūpniecisko ēku - Elektronikas centra un Tehnoloģiju centra - būvniecība. 2014.gadā noslēdzās jaunās hidraulisko savienojumu ražotnes "Hydraulic Bauteile Baltic" būvniecība.

Pozitīvas tendences rādot dati par prāmju satiksmes attīstību Ventspils brīvostā. No 19.oktobra palielināts prāmju reisu skaits uz Zviedrijas pilsētu Nīneshamni līdz septiņām reizēm nedēļā. Pasažieru skaits "Stena Line" līnijā uz Nīneshamni Zviedrijā palielinājies par 39%, bet kravu - par 25%, bet līnijā uz Travemindi Vācijā pasažieru skaits palielinājies pat par 41%. Līdz ar to 2014.gadā sasniegts jauns Ventspils brīvostā pārvadāto pasažieru un kravas vienību rekords - 82 952 pasažieri un 72 758 kravas vienības.

Trīs no desmit Ventspils brīvostas termināļiem 2014.gadā palielinājuši kravu apgrozījumu attiecībā pret iepriekšējo gadu. Kravu pieaugums bijis SIA "Ventspils Nafta termināls" - 15%, SIA "Ventamonjaks serviss" - 32%, kā arī SIA "Noord Natie Ventspils Terminals" - 0,3%.

Kravu apgrozījums samazinājies AS "Ventbunkers" - 36%, AS "Ventspils tirdzniecības osta" - 29%, SIA "Ventall Termināls" - 35%, AS "Baltic Coal Terminal" - 23%, SIA "Ventplac" - 15%, "Ventspils Grain Terminal" - 8% un AS "Kālija parks" - 3%.

Latvijā

Pavisam nesen 360TV Ziņas bija liecinieki gadījumam, kad policisti reida laikā uzlika sodu transportlīdzeklim, kuram bija nodilušas riepas. Īpašnieks likumsargiem norādīja, ka viņa automašīnai ir Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) izsniegtā “slimības lapa”, taču tas no soda viņu neglāba.

Svarīgākais