Šodien Liepājas ostā ar velkoņu palīdzību ienācis līdz šim lielākais kuģis ostas vēsturē - kuģa "Flag Tom" garums ir 229 metri, platums 38 metri, bet kravnesība 90 000 tonnu, informēja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Kā uzsvēra Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs, pateicoties Liepājas ostas padziļināšanai, kuģu ceļi ir kļuvuši ne tikai dziļāki, bet arī platāki, kas ļauj ievest arvien lielākus kuģus un dod iespēju ietaupīt laiku un līdzekļus.
''Panamax'' klases kuģa "Flag Tom" ievešana Liepājas ostā bijis izaicinājums gan kapteiņdienestam, gan ločiem, turklāt spēcīgās rudens vētras ir izveidojušas smilšu sanesumus. Lielā kuģa ievešana notika sekmīgi, un tas tika pietauvots pie ostas 51.piestātnes, ko apsaimnieko Liepājas SEZ SIA "Liepaja Bulk Terminal".
Plānots, ka "Flag Tom" uzņems aptuveni 32 000 tonnu Latvijas un Lietuvas graudu. Vidēji diennaktī var iekraut aptuveni 10 000 tonnu, ja vien netraucē lietus un spēcīgs vējš.
"Liepaja Bulk Terminal" direktors Juris Matvejevs pastāstīja, ka terminālis īsteno ilgtermiņa attīstības programmu - ir izbūvētas divas piestātnes, noliktavas, turpinās vēl vienas noliktavas izbūve un jaunas iekraušanas iekārtas uzstādīšana. Tas ļauj pieņemt un iekraut lielus kuģus, kas ir izdevīgi gan kravas īpašniekam, gan stividorkompānijai. Decembris solās būt aktīvs, jo jau 16.decembrī plāno ienākt vēl viens ''Panamax'' klases kuģis.
"Liepaja Bulk Terminal" tāpat kā citas ostas kompānijas ar nepacietību gaida ostas padziļināšanas darbu pabeigšanu, ko plānots paveikt nākamgad. Tas dos iespēju palielināt maksimālo pieļaujamo kuģu iegrimi līdz 11 metriem un pat pat nedaudz vairāk, bet lielajos kuģos varēs iekraut pilnu kravu.