Valdība šodien lems par jaunas iestādes ‒ Latvijas prezidentūras Eiropas Savienībā (ES) sekretariāta ‒ izveidi, liecina sēdes darba kārtība.
Plānots, ka jaunā tiešās pārvaldes iestāde sāks darbu 1.februārī un strādās līdz 2015.gada beigām. Tā būs ārlietu ministra pakļautībā, un iestādes darbības mērķis ir nodrošināt savlaicīgu un kvalitatīvu Latvijas sagatavošanos prezidentūrai ES Padomē un koordinēt darbu prezidentūras laikā.
Sekretariāta finansēšanai paredzēts izveidot valsts budžetā atsevišķu programmu.
Šogad papildus nepieciešami 129 3378 lati, lai atalgotu septiņus cilvēkus, kā arī nodrošinātu pakalpojumus un kapitālos izdevumus.
Savukārt 2013.gadā sekretariātam būs vajadzīgi 645 tūkstoši latu, tostarp 42 darbinieku algošanai, 2014.gadā ‒ 936 266 lati, tostarp 57 amata vietām, bet 2015.gadā ‒ 772 444 lati, tostarp 628 444 lati 57 amata vietām, 144 tūkstoši latu atlīdzībai 80 sakaru virsniekiem un citiem izdevumiem.
Bez valsts budžeta finansējuma sekretariāts arī varēs pieņemt ziedojumus un dāvinājumus, kā arī ārvalstu un starptautisko organizāciju finanšu palīdzību, paredz sekretariāta nolikums, kuru otrdien plāno apstiprināt valdībā.
Sekretariātu vadīs direktors, kuru izvēlēsies konkursa kārtībā.
Iestādes uzdevums būs koordinēt prezidentūras prioritāšu sagatavošanu, koordinēt Latvijas puses prezidentūras trio 18 mēnešu darba programmas un prezidentūras sešu mēnešu darba programmas sagatavošanu, koordinēt prezidentūras pasākumu programmas un laika grafika sagatavošanu. Sekretariāta atbildībā būs ar prezidentūras organizāciju saistītie administratīvie, loģistikas, finanšu un drošības jautājumi kopējo prezidentūras pasākumu un citu norišu nodrošināšanai Latvijā un ārvalstīs.
Sekretariāts arī sagatavos un koordinēs prezidentūras kultūras programmu Latvijā un ārvalstīs, kā arī komunikācijas un sabiedrisko attiecību programmu.