Parlaments atbalsta izmaiņas Saeimas komisiju darbībā

Saeimas deputāti ceturtdien atbalstīja grozījumus Saeimas Kārtības rullī, kas paredz izmaiņas Saeimas komisijās.

Priekšlikumus galīgajam lasījumam var iesniegt līdz 28.decembrim.

Deputāti ir vienojušies likvidēt Saeimas Saimniecisko komisiju un tās funkcijas nodot prezidijam, kā arī panākta vienošanās izveidot Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisiju.

Saeimas Pilsonības likuma izpildes komisiju plānots pārdēvēt par Sabiedrības saliedētības komisiju. Tai saglabās esošās funkcijas, bet paplašinās skatāmo jautājumu loku sabiedrības integrācijas jomā.

Savukārt vienošanās par vairākiem citiem priekšlikumiem vēl nav panākta.

Priekšlikums par Pieprasījumu komisijas pievienošanu Publisko izdevumu un revīzijas komisijai vēl nav pieņemts, kā arī vēl nav atbalstīts priekšlikums par Konstitucionālo lietu komisijas vai apakškomisijas izveidi, paredzot par to lemt pirms Saeimas Kārtības ruļļa grozījumu skatīšanas plenārsēdē trešajā lasījumā.

Saeimas Kārtības ruļļa grozījumi paredz arī pagarināt iespējamo deputāta runas laiku ikgadējo ārpolitikas debašu laikā. Deputāts pirmo reizi varēs runāt desmit minūtes, bet otro reizi – piecas minūtes. Priekšlikuma iesniedzēja Saeimas priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa ("Vienotība") uzsvērusi, ka patlaban noteiktais runas laiks nav pietiekams. Saskaņā ar spēkā esošo regulējumu ārpolitikas debatēs deputāts, pirmo reizi kāpjot tribīnē, var runāt piecas minūtes, bet otro reizi – divas minūtes.

Saeimas Kārtības ruļļa grozījumi skatāmi trīs lasījumos.

Latvijā

Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā konkurence ir piesātināta - degvielas uzpildes staciju skaits pret automašīnu skaitu ir viens no augstākajiem Eiropā, intervijā aģentūrai LETA atzina degvielas tirgotāja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība. Viņš norāda, ka degvielas tirgotāju nozare ir kapitāla ieguldījuma ziņā ļoti intensīva, bet pēdējo gadu tendence ir tāda, ka ne visi mazie spēlētāji spēj turpināt kapitālieguldījumus un uzturēt kvalitāti, tāpēc mazo spēlētāju tirgus daļa samazinās. Pēc viņa teiktā, Latvijas degvielas tirgū šobrīd situācija ir stagnējoša un kopējās degvielas patēriņš Latvijā joprojām nav sasniedzis līmeni, kāds bija pirms pandēmijas.

Svarīgākais