Līdz ar Saeimas vēlēšanu izsludināšanu stājies spēkā arī oficiālais priekšvēlēšanu periods, kura laikā partiju un tā saukto trešo personu aģitācijai ir noteikti ierobežojumi, aģentūru BNS informēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB).
Partijas, kuras būs iesniegušas savu deputātu kandidātu sarakstu Saeimas vēlēšanām piecos vēlēšanu apgabalos, tikai trim priekšvēlēšanu izdevumu veidiem ‒ reklāmas izvietošanai, pasta izdevumiem un labdarības pasākumu finansēšanai, sponsorēšanai ‒ drīkst izlietot 282 559 latus.
Pārējiem priekšvēlēšanu izdevumiem, piemēram, reklāmas materiālu sagatavošanai, vēlēšanu kampaņu plānošanai un organizēšanai, nav noteikti ierobežojumi.
Saeimas atlaišanas gadījumā partijām noteiktie priekšvēlēšanu izdevumu apmēra ierobežojumi reklāmas izvietošanai, pasta izdevumiem un labdarības pasākumu finansēšanai, sponsorēšanai ir saistoši no 24.jūlija līdz vēlēšanu dienai.
Laika posms no vēlēšanu izsludināšanas dienas līdz vēlēšanu dienai tiek uzskatīts par priekšvēlēšanu periodu, kura laikā aģitācijai ir noteikti ierobežojumi – gan radio un televīzijā, gan preses izdevumos un internetā, gan valsts un pašvaldību iestādēs un uzņēmumos, kā arī publiskās vietās.
Attiecībā uz politiskās reklāmas izvietošanu raidorganizācijām, preses izdevumiem un reklāmas pakalpojumu sniedzējiem internetā ir pienākums visam priekšvēlēšanu aģitācijas periodam noteikt priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus, un tiem ir aizliegts izvietot aģitācijas materiālus par augstāku vai zemāku cenu, nekā tas norādīts minētajos izcenojumos.
Ar partijām nesaistītajām personām, kas savā vārdā veic priekšvēlēšanu aģitāciju, reklāmas izvietošanai, pasta izdevumiem un labdarības pasākumu finansēšanai, sponsorēšanai ir noteikts izmantojamo līdzekļu maksimālais apmērs – 3000 latu.
KNAB arī minēja, ka līdz 29.jūlijam preses izdevumi un reklāmas pakalpojumu sniedzēji internetā nosūta KNAB un raidorganizācijas ‒ Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei tāda priekšvēlēšanu aģitācijas materiāla izvietošanas izcenojumus, kuru iesniedz politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, atsevišķs deputāta kandidāts vai ar politiskajām organizācijām un to apvienībām nesaistīta persona.
Ja reklāmas izvietotāji šos izcenojumus nav nosūtījuši publiskošanai noteiktā termiņā, tiem priekšvēlēšanu periodā ir aizliegts par samaksu izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus.
11.Saeimas vēlēšanas notiks šā gada 17.septembrī, otrdien nolēma Centrālā vēlēšanu komisija (CVK).
Saeimas ārkārtas vēlēšanas izsludinātas, jo saskaņā ar oficiālajiem rezultātiem 23.jūlija referendumā tika atlaista 10.Saeima.