Silenieks: ja premjera amata kandidāts nebūs Lembergs, tas varētu būt Dūklavs

Ja Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) premjera amata kandidāts nebūs Ventspils mērs Aivars Lembergs, tas varētu būt esošais zemkopības ministrs Jānis Dūklavs, tā intervijā žurnālam "Sestdiena" saka ZZS sastāvā ietilpstošās Latvijas Zaļās partijas viens no līderiem Viesturs Silenieks.

"Ja Lembergu nevirzīs, var būt citi kandidāti, piemēram, Dūklavs," teica Silenieks.

Zaļās partijas pārstāvis neiesaka ne Lembergam piedalīties Saeimas vēlēšanās, ne arī pats tajās piedalīsies.

"Es viņa [Lemberga] vietā nepiedalītos. Pats arī nepiedalīšos. Negribu sevi redzēt Saeimā iesprostotu starp sausiem likumiem, neradoši, garlaicīgi...Cilvēkam jādara tas, kas viņam patīk," uzskata Silenieks.

Viņš neredz problēmas sadarboties ar eksprezidenta Valda Zatlera partiju, lai gan Zatlers lēmumu atlaist 10.Saeimu pamatoja arī ar Aivara Lemberga ("Latvijai un Ventspilij", ZZS) ietekmi uz valdības darbu.

"Bet ne pret zaļajiem, ne pret zemniekiem," komentēja Silenieks.

Jau vēstīts, ka Lembergs tradicionāli ir ZZS premjera amata kandidāts, lai gan pats parlamenta vēlēšanās nekad nav piedalījies. Jaunais Valsts prezidents Andris Bērziņš paudis viedokli, ka valdības veidošanu nevar uzticēt cilvēkam, pret kuru izvirzītas smagas apsūdzības, lai gan visu noteikšot partiju sarunas un vēlēšanu rezultāti.

Uz jautājumu, vai par premjeru var kļūt cilvēks, kam ir smagas apsūdzības pret valsti, bet tiesa vēl nav beigusies, Bērziņš iepriekš Latvijas Radio intervijā raidījumā "Krustpunktā" atbildēja: "Es domāju, ka ne."

Jau ziņots, ka pret Ventspils mēru Lembergu turpinās krimināllietas izskatīšana. Viņu apsūdz par kukuļņemšanu sevišķi lielos apmēros, par noziedzīgi iegūtu finanšu līdzekļu un citas mantas legalizēšanu, par dienesta viltojumu, par piedalīšanos mantiskos darījumos, kuri viņam saistībā ar dienesta stāvokli bijuši aizliegti, kā arī par ļaunprātīgu dienesta stāvokļa izmantošanu un citiem noziegumiem.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais