Apdrošināšanas kompānijas Swedbank P&C Insurance statistikas dati liecina, kā lielākā daļa (62%) no pēdējo divu gadu nozagtajām automašīnām ir tādas, kuras ir ievestas Latvijā no Eiropas, bet mazāk (38%) tās, kuras ir jaunas iegādātas Latvijā.
Iegādājoties automašīnu, kas ievesta no ārzemēm, ieteicams pievērst uzmanību šādiem aspektiem, stāsta Swedbank P&C Insurance Latvijas filiāles vadītājs Pēters Kabūns:
- Liela daļa no ārzemēm ievesto automašīnu nav aprīkotas ar pretaizdzīšanas ierīcēm vai ir aprīkotas nepilnīgi. Tas saistīts ar to, ka daudzās Eiropas valstīs auto zādzības problēma ir ievērojami mazāka, līdz ar to īpašnieki izvēlas ieekonomēt un neaprīkot transportlīdzekli ar papildu drošības sistēmām. Turklāt Eiropas Savienībā ir noteikts, ka jaunu vieglo pasažieru transportlīdzekli nevar pārdot bez rūpnīcas imobilaizera. Uz to arī paļaujas vidējais eiropietis, tāpēc signalizāciju neuzstāda. Taču pieredze rāda, ka signalizācijai ir būtiska nozīmē, jo tā skaļi norāda, ka auto ir uzlauzts, savukārt bez tās zaglis var bez raizēm atrasties automašīnā un mēģināt "apiet" imobilaizeru.
- Ieteicams pārbaudīt, vai signalizācija mašīnā tiešām ir, jo nereti par signalizācijas esamību kļūdaini uzskata centrālās atslēgas darbību vienlaikus ar avārijas signālu nomirgošanu. Centrālā atslēga un signalizācija var tikt ieprogrammēta vadīšanai ar vienu pogu no aizdedzes atslēgas, bet par to, vai signalizācija ir uzstādīta, avārijas signālu nomirgošana vēl neliecina.
- Pārbaudīts pārdevējs. Šogad ir parādījusies jauna tendence - ievestā automašīna tiek nozagta ļoti īsā laikā no tās pārdošanas un pirmās reģistrācijas Latvijā. Parasti šāda zādzība notiek klusi un bez pēdām, kas norāda uz to, ka zaglim ir bijis viegli aizdzīt automašīnu. Var būt dažādi izskaidrojumi, un viens no tiem - nokopēta atslēga ar imobilaizeru.