Talsos viltus sociālās darbinieces sirmgalvei nozog vairākus tūkstošus latu

Vakar Talsos trīs pagaidām nenoskaidrotas sievietes, uzdodoties par sociālajām darbiniecēm, kādai sirmgalvei nozagušas naudu un mobilo tālruni. Kopējie zaudējumi tiek lēsti vairākos tūkstošos latu, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste sabiedrisko attiecību jautājumos Signe Šteinberga.

Sievietes 7.augusta vakarpusē ieradušās pie sirmgalves mājās un, izmantojot viltu, viņu apzagušas.

Policija sākusi kriminālprocesu, lai noskaidrotu lietas apstākļus un iesaistītās personas.

Policija aicina iedzīvotājus būt piesardzīgiem komunikācijā ar šādiem nelūgtiem viesiem, kuri pēkšņi ierodas dzīvesvietā.

Īstus sociālos darbiniekus no viltvāržiem iespējams atšķirt pēc vairākām pazīmēm. Sociālā dienesta darbinieki gandrīz vienmēr iepriekš brīdina par ierašanos dzīvesvietā un vienojas par piemērotu vizītes laiku. Parasti viņi strādā divatā. Sociālā dienesta darbiniekiem var lūgt uzrādīt identifikācijas kartes, uz kurām ir gan darbinieka personas dati, gan fotogrāfija, gan amata nosaukums. Šādai apliecībai obligāti ir jābūt līdzi, dodoties pie ļaudīm uz mājām.

"Ja mājās ierodas aizdomīgi cilvēki, kas uzdodas par sociālajiem darbiniekiem, par kuru patiesajiem nodomiem rodas šaubas, var droši jautāt, kāds ir viņa vārds, zvanīt uz tuvāko sociālo dienestu vai pašvaldības iestādi un pārbaudīt, vai šis cilvēks tiešām strādā konkrētajā struktūrā. Var pajautāt arī iemeslu, kādēļ tieši tagad viņš ieradies," informēja Šteinberga.

Iespējams, ka viltnieki pirms došanās pie cilvēkiem uz mājām rūpīgi ievāc sev aktuālo informāciju par kādu cilvēku, tādēļ ļoti būtiski ir nesniegt nepazīstamiem cilvēkiem ziņas par sevi un citiem, akcentēja policijas pārstāve.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais