Par krāpšanu pret taksometru firmu sāk 4 kriminālprocesus

Šodien Rīgas kriminālpolicijā saistībā ar iespējamu klientu apkrāpšanu sākti četri kriminālprocesi pret kādas taksometru firmas autovadītājiem.

Kā aģentūrai LETA apstiprināja Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes preses pārstāvis Toms Sadovskis, šodien Rīgas kriminālpolicijas darbinieki vairākās vietās Rīgā veica pārbaudes, kā rezultātā saistībā ar klientu apkrāpšanu tika sākti kriminālprocesi.

Taksometru vadītāji nav aizturēti, taču policija viņus nopratina.

Plašāka informāciju policija izmeklēšanas interesēs nesniedz, taču aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka policija reidu veikusi arī lidostas "Rīga" apkārtnē un šajā lietā nav iesaistīta "Baltic Taxi" kompānija.

SIA "Baltic Taxi" direktors Ingus Kļaviņš šodien savā tvitera kontā ierakstīja, ka "šodien Rīgas lidostā, Ekonomikas policijas reidā, konstatēta masveida pasažieru krāpšana kādas taksometru firmas izpildījumā. Sen jau teicām."

Biznesa portālam "Nozare.lv" Kļaviņš atzina, ka jau ilgāku laiku "Baltic Taxi" esot centušies pievērst uzmanību faktam, ka taksometru vadītāji lidostā šmaucas un esot skumji, ka amatpersonas to nav sadzirdējušas. Arī lidosta "Rīga", kas piedalās licenču piešķiršanā, šim jautājumam neesot pievērsusi pietiekamu uzmanību, tāpat kā pašvaldības.

Kļaviņš stāstīja, ka ir redzējis čekus, kurus izsniedz negodīgie taksometru vadītāji braucienam no lidostas un pilsētas centru un neviens no tiem bijis par mazāku summu nekā 20 lati. Turklāt nereti tiekot pieprasīti arī 35 lati. Ekonomikas policijā esot detalizētāka informācija.

Viņš skaidroja, ka tiek falsificēti skaitītāji, tāpat arī tiekot viltoti čeki. Kļaviņš pieļāva, ka varbūt "Baltic Taxi" esot vienīgā kompānija, kas lidostā savus klientus apkalpo godīgi.

Viņa rīcībā esošā informācija liecina, ka šodien Rīgas lidostas apkārtnē ir arestētas septiņas līdz astoņas taksometru mašīnas un un inkriminētas lietas par krāpniecību.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais