Latvijas krāpnieku vēstules saņēmuši simtiem Lielbritānijas uzņēmēju

Aizdomās par krāpniecību turētā firma "Slom Solution", kuru, iespējams, vada Latvijas valstspiederīgie, Lielbritānijā uzdarbojusies jau vairākus mēnešus un vēstules no tās saņēmuši vairāki simti Lielbritānijas uzņēmēju, pat labdarības organizācijas un skolas.

"Slom Solution" uzņēmumiem izsūta fiktīvus rēķinus par interneta vietnē "www.britishintheweb.co.uk" it kā izvietotu reklāmu.

Pirmā krāpnieku aktivitātei uzmanību pievērsa Londonas priekšpilsētas Kroidonas pašvaldība, kurā minētais uzņēmums arī ticis reģistrēts. Interneta meklētāji kā uzņēmuma vadītāju uzrāda Jevgēņiju Botasinu, kurš, saskaņā ar pilsētas vadības rīcībā esošo informāciju, ir Latvijas valstspiederīgais.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja Kroidonas domes preses pārstāvis Džons Bounass, kopumā pašvaldība saņēmusi jau 295 sūdzības par naudas izkrāpšanas mēģinājumiem, tomēr kopējais sūdzību skaits valstī varētu būt mērāms vairākos simtos, jo viltus rēķinu saņēmēju vidū ir pat uzņēmumi Ziemeļīrijā un Skotijas ziemeļos. Krāpnieku izsūtītās vēstules adresētas gan vietējiem, gan starptautiskiem uzņēmumiem, pat labdarības organizācijām un skolām. Saņemtās sūdzības šobrīd izskata Kroidonas domes tirdzniecības standartu departaments, kurš, noslēdzoties izmeklēšanai, arī pieņems lēmumu par turpmāko rīcību "Slom Solution" sakarā.

Pēc Bounasa stāstītā, aizvadītā gada laikā Lielbritānijā atsevišķos interneta portālos saistībā ar iespējamu krāpniecisku darbību minēti vēl divi Latvijā reģistrēti uzņēmumi "Flash Media Ltd", "Hansa Media Ltd" un Londonā reģistrēts uzņēmums "Redblast", kurš, iespējams, arī saistīts ar Latviju.

Kā ziņots, aizdomās par krāpniecību turētā firma "Slom Solution" uzņēmumiem izsūtījusi fiktīvus rēķinus, pieprasot samaksāt 298,68 sterliņu mārciņas (254,77 latus). Identiski rēķini sūtīti arī no kompānijas ar nosaukumu "MAVA Concepts Ltd". "Slom Solution" abonē pastkastīti Lielbritānijā, bet tiek uzskatīts, ka patiesībā tā ir bāzēta Latvijā.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais