Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Tukuma iecirknī ir saņemts SIA «Braukšanas mācību centrs» jurista Edgara Džeriņa iesniegums ar lūgumu sākt kriminālprocesu par izspiešanu pret pensionēto advokāti Elzu Freibergu saistībā ar Kandavas kartingu trases darbības traucēšanu.
Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Ieva Sietniece informē, ka pagaidām kriminālprocess vēl nav sākts, taču iesniegums ir saņemts, un tas ir pārbaudes stadijā.
Tā vēsta portāls apollo.lv
Džeriņš pastāstīja, ka viņš ir Kandavas kartingu trases apsaimniekotājas SIA «Braukšanas mācību centrs» pilnvarotā persona, un apstiprināja, ka ir nogādājis policijā iesniegumu, sūdzoties par Freibergas darbībām, kas traucē trases apsaimniekošanu, radot zaudējumus, un kas savulaik no trasi apsaimniekojošā uzņēmuma īpašniekiem pieprasījusi naudas summu 100 000 latu apmērā.
Freiberga, liekot šķēršļus trases darbībai, savu rīcību publiski skaidro ar rūpēm par iedzīvotāju interesēm, kuriem, iespējams, traucējot trases trokšņi, taču daudz kas liecinot, ka viņa pati dzīvo Rīgā un ka viņas it kā īrētais mājoklis pie trases patiesībā ir neapdzīvots, kas rada aizdomas, ka viņa ir fiktīva iedzīvotāja Kandavas novadā.
Džeriņš apstiprināja, ka trasi apsaimniekojošās firmas īpašnieki ir bijušais tieslietu ministrs Aigars Štokenbergs (V), bijušais «Latvenergo» šefs Kārlis Miķelsons, miljonārs Guntis Rāvis un citi sabiedrībā zināmi cilvēki.
Jurists pastāstīja, ka cīņa starp trases apsaimniekotājiem un pensionēto advokāti ritot jau kopš 2008.gada. Kopš tā laika pret Kandavas kartingu trases radīto troksni cīnās Freiberga un iedzīvotāji, kas mitinās blakus SIA «Braukšanas mācību centrs» ierīkotajai kartingu trasei, taču tas rit bez vērā ņemamiem panākumiem. «Kandavas kartingu trase ir vienīgā pasaules līmeņa kartingu trase visā bijušajā PSRS teritorijā,» skaidroja Džeriņš.
Zīmīgi, ka dažas dienas pirms Kandavas kartingu trases nodošanas ekspluatācijā Freiberga 2008.gada 4.augustā Zemesgrāmatā iesniedza nostiprinājuma lūgumu reģistrēt 2008.gada 31.jūlija dzīvojamo telpu īres līgumu Priežu ielā 10, Kandavā. Kā pārliecinājies jurists, īres līgums ir par desmit latiem gadā, un ēkas izskats un stāvoklis pašu īres faktu padara apšaubāmu, par ko pierādījumus viņš iesniedzis policijai. Freibergas deklarētā dzīvesvieta ir Rīgā.
No strīda priekšvēstures galvenā Freibergas prasība un mērķis sākotnēji bija ievērot projektā paredzēto prasību izveidot troksni aizturošo sienu. Līdz šim trase aprobežojās ar tenta auduma uzkāršanu uz stiepļu žoga. «Valsts policijas Tukuma iecirknī ir sākts kriminālprocess par skaņu izolējošā tenta zādzību no Kandavas kartodroma. Dīvainas «sagadīšanās» dēļ tents tika nozagts tieši pretim namam Priežu ielā 10, Kandavā un tieši pirms Veselības inspekcijas trokšņu mērījumu veikšanas,» aizdomas par ļaunprātību pauda Džeriņš.
Tāpat 2008.gadā, kad notika kartingu trases renovācija, kurā tika ieguldīti ievērojami naudas līdzekļi, Freiberga esot devusies pie trases vadītāja Hugo Jurševska ar ierosinājumu iekārtot viņu darbā apsaimniekotāju uzņēmumā, piesaucot faktu, ka trases īpašnieki esot miljonāri, taču viņš ieteicis runāt ar īpašniekiem.
Pēcāk Freiberga trasē sastaptajiem līdzīpašniekiem esot prasījusi samaksāt viņai 100 000 latu, un, ja tas netikšot darīts, viņa brīdinājusi, ka ar radinieku, kas dzīvojot trases tuvumā, viņa noslēgšot īres līgumu par māju Kandavā, Priežu ielā 10, un rakstīšot sūdzības uz visām iespējamajām valsts un pašvaldības iestādēm, kā arī iesniegšot pieteikumus tiesā. Līdzīpašnieki ignorējuši viņas prasību.
Džeriņš iesniegumā aicina policiju sākt kriminālprocesu pret Freibergu par 100 000 latu izspiešanu no SIA «Braukšanas mācību centrs», iekļaujot prasību atlīdzināt uzņēmumam 734 780 latu zaudējumus, kas radušies ar birokrātiskām darbībām traucējot trases attīstīšanu un sporta pasākumu rīkošanu.
«Freibergas sūdzības novedušas pie tā, ka trases darbība nav iespējama tikai tāpēc vien, ka visiem darbiniekiem ir jāraksta atbildes valsts iestādēm, jāsniedz paskaidrojumi dažādās tiesās, jāpiedalās neskaitāmās tiesas sēdēs. Tas ir novedis pie tā, ka trase 2012.gadā ir zaudējusi ģenerālsponsorus SIA «Hansa līzings» un SIA «Skonto būve». Līdz ar to trase ir jāslēdz, kas trases būvniecības izmaksas automātiski padara par zaudējumiem,» tā Džeriņš skaidro zaudējumu piedziņas cēloni.
Laikraksts «Vakara Ziņas», oktobra beigās aprakstot šo cīņu, konstatējis, ka trokšņu norobežošana trasē tiešām neesot pilnīga, savukārt Freiberga, «pēc izglītības juriste, izmantojusi likumā paredzētos līdzekļus un, šķiet, tiešām daļēji sabotējusi trases darbību, lai panāktu prasības izpildi». «Vakara Ziņas» raksta, ka sīka notikumu hronoloģija aizņemtu vairākas lapas.
Džeriņa pretenzijas «Vakara Ziņām» Freiberga nosauca par absurdiem. «Pirmkārt, es nekad neesmu prasījusi nekādu naudu no SIA «Mācību braukšanas centrs». Esmu vērsusies Kandavas domē un tiesā ar dažādām sūdzībām un iesniegumiem, kā arī tiešām iekļāvusi prasību samaksāt 100 000 latu. Tas tika darīts tāpēc, lai šai sūdzībai vispār kāds pievērstu uzmanību,» laikrakstam paudusi pensionāre.
Palīgceltnes pie trases, Priežu ielā, viņa īrējot, lai būtu kur aizbraukt un dzīvot vecumdienās.