Ventspilī vilciens izbrauc cauri malkas fūrei

© Juris Ģigulis

Sekundes desmitdaļas agrāk vai vēlāk – un dzelzceļa avārijai, kas vakar notika Ventspils pievārtē, būtu krietni dramatiskākas sekas. Vilciena sastāvs veda benzīnu un burtiski izbrauca cauri kravas mašīnai, pārraujot to uz pusēm.

Ja lokomotīve ietriektos vilcēja dzinēja un kabīnes daļā vai beigās – riteņos, vilciens, visticamāk, noietu no sliedēm. Uzņēmuma Latvijas dzelzceļš (LDz) pārstāvis Māris Ozols atzīst, šādas situācijas ir ļoti bīstamas, jo sastāvs varējis aizdegties. Paveicās arī kravas ziņā, jo fūre veda maisos safasētu malku.

Notikuma vietā Neatkarīgā novēroja, ka tā gluži kā sprādzienā tika izmētāta vairāku desmitu metru rādiusā. Ja uz pārbrauktuves būtu, piemēram, baļķu vedējs, vilciens to uz pusēm veiksmīgi nepārplēstu. Nopietnas traumas sadursmē nav guvis ne automašīnas šoferis, ne vilciena mašīnisti, kaut gan priekšējais logs lokomotīvei ir izsists. Acīmredzot kāds malkas klēpis ielidojis arī kabīnē. Vēl lokomotīvei izsists lukturis, sadauzīti dzelži apakšdaļā, bet smagāko traumu guvis līdzās sliedēm stāvējušais dzelzceļa sakaru sistēmas sadales skapis, ko kravas piekabes aizmugurējā daļa sašķaidījusi. Satiksme uz pārbrauktuves gan operatīvi atjaunota.

Sadursme notika pulksten 5.58, bet jau pēc pāris stundām dzelzceļa cisternas tika atkabinātas tā, lai automašīnas varētu šķērsot pārbrauktuvi. Protams, arī malka novākta. Vienu joslu kādu laiku vēl aizšķērsoja kravas mašīna ar pārplēsto puspiekabi.

Fūre, kas ar malkas kravu bija ceļā uz Norvēģiju, pieder kompānijai Vestauto. Uzņēmuma vadītājs Dmitrijs Bebrišs-Fedotovs sazvanīts nodarbojās ar bojātā auto evakuēšanas jautājumiem, taču arī viņš atzina, ka negadījums ir ļoti veiksmīgs. "Mašīna – tie ir dzelži. Galvenais, ka cilvēki nav cietuši, ka vilciens neaizdegās," viņš sacīja.

Avārijas apstākļus izvērtē policija, taču nav šaubu, ka notikušajā vainojams mašīnas šoferis. LDz pārstāvis M. Ozols apstiprina, ka pārbrauktuve bija auto satiksmei slēgta jau labu laiku. "Vilciens taču nevar tā pēkšņi nepamanīts izlēkt no krūmiem! Fūre pārbrauktuvi šķērsoja pēdējā brīdī." Tuvējo māju iedzīvotāji Neatkarīgajai klāstīja, ka, visticamāk, šoferis bija piekusis un pie stūres aizmidzis. Tā domāja arī malkas darbos aizņemtie dzelzceļnieki. Taču pats šoferis, vispirms izskaidrojies ar ceļu policistiem, atzina, ka vienkārši nav pamanījis sarkano gaismu. Braucis skaidrā – nelietojot ne alkoholu, ne narkotikas. Uzreiz pēc sadursmes viņam vislielākais satraukums bijis, lai vilciens paliek uz sliedēm un necieš neviens cilvēks. Par laimi, tā arī notika.

Latvijā

Efektīvai valsts austrumu robežas aizsardzībai par pilna laika vienībām būtu jāpārveido vismaz divi pierobežas Zemessardzes bataljoni, sociālajā tīklā "Facebook" norādījis Ziemeļvalstu noturības organizācijas (CIREN) līdzdibinātājs, bijušais Aizsardzības ministrijas (AM) valsts sekretārs Jānis Garisons.

Svarīgākais