Uzņēmējam Slobinam jāstājas tiesas priekšā par policistu kukuļošanu

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Rīgas pilsētas tiesa Latgales priekšpilsētā šodien plkst.10 plāno sākt izskatīt krimināllietu, kurā par kukuļa došanu ceļu policistam apsūdzēts kāds automašīnas "Ferrari" šoferis.

Publiski pieejamā informācija liecina, ka apsūdzētais ir uzņēmējs Eduards Slobins.

Saskaņā ar apsūdzību policijas darbinieki apturēja vīrieša vadīto "Ferrari" markas automašīnu par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, proti, vietā, kur atļautais maksimālais braukšanas ātrums ir 50 kilometri stundā (km/h), vīrietis automašīnu vadīja ar 120 km/h.

Likumsargi lūdza uzrādīt transportlīdzekļa vadītāja apliecību un tā reģistrācijas apliecību. Slobins pieprasīto dokumentu vietā likumsargam deva ne mazāk kā divas 50 eiro banknotes, lai viņš nepieņemtu lēmumu par administratīvā pārkāpuma procesa uzsākšanu un soda piemērošanu, liecina apsūdzība.

Prokurors vīrieti saucis pie kriminālatbildības par kukuļa, tas ir, materiālu vērtību, došanu personiski valsts amatpersonai, lai tā, izmantojot savu dienesta stāvokli, neizdarītu kādu darbību, un nodotais kukulis bija domāts šai valsts amatpersonai.

Krimināllikumā par šāda noziedzīga nodarījuma izdarīšanu paredzēta brīvības atņemšana līdz pieciem gadiem, īslaicīga brīvības atņemšana, probācijas uzraudzība, sabiedriskais darbs vai naudas sods, sākot no 10 minimālajām mēnešalgām.

Slobins savu vainu viņam izvirzītajā apsūdzībā neatzīst.

LTV raidījums "De facto" rudenī vēstīja, ka Slobins ir saistīts ar investīciju platformas "Envestio" bankrota lietu. Slobinam piederoši uzņēmumi kopumā no "Envestio" esot saņēmuši ap 3,5 miljoniem eiro.

Latvijā

Latvijas patiesos nodomus “Rail Baltica” naudas apgūšanā jau sen kā atklājusi “Neatkarīgās” 2017. gada 2. novembra publikācija ““Rail Baltica” būs vismaz tramvajs no Rīgas uz lidostu”. Lietuva tajā paša laikā cerēja izmānīt Eiropas Savienības naudu, lai “Rail Baltica” vietā uzbūvētu Eiropas standarta sliežu ceļu no Viļņas uz Poliju. “Rail Baltic” oficiālo līniju noturēt kādu laiku vienatnē centās Igaunija, taču arī tā tagad dekorē Tallinu pēc Rīgas parauga.