Šis gads Latvijā auto zādzību ziņā bijis drošākais visā desmitgadē

© f64.lv, Mārtiņš Zilgalvis

Šogad nozagto auto apjoms ir bijis par 43% mazāks nekā pērn, informē apdrošināšanas AS "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) pārstāvji.

BTA prognozē, ka 2021.gads auto zādzību ziņā būs bijis drošākais visā desmitgadē. Apdrošinātāji norāda, ka Covid-19 pandēmijas apstākļu dēļ mainījusies arī garnadžu "apetīte" - tagad viņi lielākoties izvēlas deviņus līdz 23 gadus vecas automašīnas.

BTA šogad saņēmusi atlīdzības pieteikumus par 215 nozagtajām automašīnām, kas ir gandrīz uz pusi mazāk nekā pērn un trīsreiz mazāk nekā 2015.gadā.

Kamēr kopējais apdrošināto auto zādzību skaits pēdējos gados turpina stabili samazināties, iezīmējas jaunas tendences, informē BTA pārstāvji. Viena no uzskatāmākajām ir izmaiņas nozagto automašīnu vecuma grupās. Ja aizgājušās desmitgades pirmajā pusē visapdraudētākās bija automašīnas vecumā līdz 10 gadiem, tad tagad nozagtās līdz četriem gadiem vecās automašīnas var saskaitīt uz roku pirkstiem un gan pilnīgi jaunie, gan gadu vecie auto tiek aiztikti visretāk.

Šogad zagļi īpaši iecienījuši deviņus un vairāk gadus vecas mašīnas, ko BTA skaidro ar vispārējo pieprasījuma pieaugumu lietoto auto tirgū. Tas attiecīgi palielina interesi par rezerves daļām attiecīgas vecuma kategorijas automašīnām. Uz kopējā fona pārsteidzoši daudz ir aizdzīto 20-23 gadus veco spēkratu, kuru tirgus vērtība ir labi ja pāris tūkstoši eiro, taču noziedznieku visiecienītākie šogad ir 13 gadus veci auto, informē BTA pārstāvji.

BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš skaidro, ka Covid-19 pandēmijas dēļ sarežģītāka kļuvusi pati automašīnu nozagšana, jo policija naktīs regulāri braukā reidos kā pa pilsētām, tā ciematiem, un ikviens naksnīgais gājējs vai braucējs var piesaistīt kārtības sargu uzmanību, jo īpaši pastiprināto ierobežojumu periodos.

"Arī nozagtā transporta līdzekļa realizēšana kļuvusi sarežģītāka. Braucot pāri robežai pat pa nomaļiem ceļiem pastāv lielāka iespēja sastapties ar robežsargiem, kuri gribēs pārbaudīt aizpildīto Covid-19 elektronisko anketu un var pieķert garnadžus," pauž Liepiņš.

Jau vēstīts, ka BTA auditētā peļņa pagājušajā gadā bija 12,603 miljoni eiro, kas ir par 18,3% vairāk nekā 2019.gadā. Bruto apdrošināšanas prēmijās BTA pagājušajā gadā parakstīja kopumā 208,5 miljonus eiro, kas ir par 7,2% mazāk nekā 2019.gadā, bet bruto atlīdzībās kompānija izmaksāja 127,8 miljonus eiro, kas ir kritums par 8%.

BTA peļņa šogad pirmajā pusgadā bija 4,035 miljoni eiro, kas ir par 47,4% mazāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā, liecina kompānijas publiskotā informācija. Bruto apdrošināšanas prēmijās BTA šogad pirmajos sešos mēnešos parakstījusi kopumā 109,394 miljonus eiro, kas ir par 2,5% vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, bet bruto atlīdzībās kompānija izmaksājusi 62,861 miljonu eiro, kas ir pieaugums par 4,5%.

Trijās Baltijas valstīs strādājošās BTA vienīgā īpašniece ir "Vienna Insurance Group".

Latvijā

Ar 2025.gadu stāsies spēkā vairākas izmaiņas pievienotās vērtības nodokļa (PVN) jomā. Viena no svarīgākajām attiecas uz PVN reģistrācijas sliekšņa aprēķinu. Turpmāk 50 000 eiro sliekšņa aprēķinā jāņem vērā ne tikai ar PVN apliekamie darījumi, kā tas bija līdz šim, bet arī vairāki ar PVN neapliekamie darījumi, informē Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Svarīgākais