Neraugoties uz Valsts policijas un banku aicinājumiem būt atbildīgiem un neizpaust savus internetbankas pieejas datus, aizvien tiek saņemti iesniegumi no personām, kurām izkrāpti finanšu līdzekļi, ziņo Valsts policija.
Otrdien Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Rīgas Brasas iecirknī tika saņemta informācija no kādas iedzīvotājas, ka no viņas bankas konta pazuduši 9000 eiro. Vēlāk tika noskaidrots, ka cietušajai personai bija zvanījis viltvārdis - “bankas darbinieks”, kurš apgalvoja, ka strādā Swedbank un, ka izsaucējas bankas kontā tiek veiktas nelikumīgas darbības. Lai šīs darbības pārtrauktu, izsaucējai prasīts pieslēgties savam Smart ID.
Līdzīga informācija par krāpšanas gadījumu ir saņemta aizvadītajā piektdienā, 5. martā, Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Rīgas Zemgales iecirknī.
Proti, kāda sieviete bija saņēmusi zvanu no personas, kura runāja krievu valodā un arī apgalvoja, ka ir Swedbank bankas darbinieks un informēja, ka personas kontā notiek nelikumīgas darbības. Lai šīs darbības pārtrauktu, personai prasīja nosaukt savas bankas kartes numuru, kā rezultātā tika izkrāpti 2085 eiro.
Tāpat jāpiemin, ka 4. martā Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Rīgas Teikas iecirknī tika saņemts iesniegums no iedzīvotājas, kura 2. martā bija saņēmusi zvanu no telefonkrāpnieces. Arī šī zvanītāja apgalvoja, ka ir bankas darbiniece, un veica līdzīgas darbības kā iepriekš minētajos gadījumos, kā rezultātā no personas konta izkrāpti 16 148 eiro.
Valsts policija atgādina būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā svešiniekiem neatklāt savu bankas kontu pieejas datus. Ne banku, ne citu valsts iestāžu darbinieki nekad neprasīs atklāt šādu informāciju. Tas, ka telefonsarunas laikā uzrādās Latvijas numurs vai pat valsts iestādes nosaukums, nenozīmē, ka zvana tiešām no Latvijas. Krāpnieki spēj ģenerēt telefonu numurus.
Gadījumos, ja ir izkrāpti finanšu līdzekļi, aicinām nekavējoties sazināties ar savu banku, kā arī rakstīt iesniegumu policijā.