Reaģējot uz ziņām par 500 eiro pabalstu, telefonkrāpnieki rīdziniecei izkrāpj vairāk nekā 3000 eiro

 
©Pexels

Krāpnieki, reaģējot uz neseno valdības lēmumu par pabalsta piešķiršanu bērniem, no kādas sievietes izmānījuši 3000 eiro, vēsta Valsts policija.

Valsts policija aizvien turpina saņemt iesniegumus no iedzīvotājiem, kuri iekrituši tā dēvēto telefonkrāpnieku lamatās.

Visbiežāk zvanītāji runā krievu valodā un uzdodas par banku darbiniekiem, cenšas izvilināt internetbankas pieejas datus - lietotājnumurus un paroles, kurus prasa apstiprināt ar attālinātajiem autentifikācijas rīkiem. Tāpat krāpnieki izdomā arvien jaunus melus, lai izkrāptu naudu.

Rīgas Kurzemes iecirknī ir saņemta informācija par gadījumu, kad telefonkrāpnieki, uzdodoties par sociālā dienesta darbiniekiem, kādai rīdziniecei izkrāpuši vairāk nekā 3000 eiro.

Numura noteicējā uzrādījies, ka zvana "sociālais dienests", cietusī uzrunāta krievu valodā un viņai sacīts, ka zvana saistībā ar bērnu pabalsta piešķiršanu 500 eiro apmērā.

Lai piešķirtu pabalstu, sievietei prasīts nosaukt "Smart-ID" PIN kodu, ko viņa arī uzticējusi. Lai arī sievietei radušās aizdomas par to, ka saruna nenotiek valsts valodā, krāpnieki no kartes jau bija paspējuši noņemt vairāk nekā 3000 eiro.

Par minēto gadījumu sākts kriminālprocess.

Rīgas domes Labklājības departamenta rīcībā ir nonākusi informācija, ka uzdarbojas viltus sociālā dienesta darbinieki, kuri pa tālruni sola pārskaitīt vienreizējo ģimenes pabalstu 500 eiro apmērā. Aicinām bērnu vecākus nebūt lētticīgiem un būt piesardzīgiem, neizpaust svešiniekiem ne savas dzīvesvietas adresi, ne personas datus, un sarunas laikā nekādā gadījumā neizpaust savu bankas kontu pieejas datus. Būtiski atcerēties, ka pa tālruni pieprasīt internetbankas autorizācijas rīkus nav tiesīgs neviens.

Atgādina, ka Rīgas Sociālā dienesta darbinieki var zvanīt saviem klientiem, lai pārrunātu sociālo situāciju, bet NEKAD neprasīs internetbankas pieejas datus. Rīgas domes Labklājības departaments vērš uzmanību, ka sociālā dienesta darbinieki sarunu uzsāks latviešu valodā (un tikai sarunas laikā var pāriet uz valodu, kas cilvēkam ir saprotama), iepazīstinās ar sevi nosaucot vārdu, uzvārdu un no kāda Rīgas Sociālā dienesta teritoriālā centra zvana. Turklāt vienreizējo atbalstu 500 EUR apmērā par katru bērnu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra ieskaitīs automātiski kredītiestādes kontā, kurā persona jau saņem ikmēneša pabalstu. Aicinām nebūt lētticīgiem!

Tāpat atgādina, ja nepazīstams cilvēks jums klātienē vai telefoniski piedāvā kaut ko iegādāties, aicinām nedarīt to! Labāk pārrunājiet radušos situāciju ar saviem tuviniekiem pirms kaut kādu darbību veikšanas. Nelaidiet savā dzīvoklī nepiederošas personas, nekādā gadījumā neveiciet skaidras naudas darījumus un pārskaitījumus svešiniekiem. Aicinām pabrīdināt tuviniekus, īpaši sirmgalvjus, jo nereti par krāpnieku upuriem kļūst tieši viņi. Runājiet ar saviem vecākiem, vecvecākiem, lai viņi nenonāktu šādās situācijās, jo tas viņiem rada lielu stresu un pārdzīvojumu. Ja gadījumā jūs vai jūsu tuvinieks ir kļuvis par krāpniecības upuri, vērsieties Valsts policijā.

Atgādina, ka šobrīd, kad valstī izsludināta ārkārtējā situācija "Covid-19" saslimšanas dēļ, Rīgas Sociālais dienests apmeklētājus klātienē nepieņem, tāpēc aicinām sazināties ar sociālā darba speciālistiem telefoniski vai pa e-pastu!

Neskaidrību gadījumos informāciju var iegūt zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni 80005055 vai Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048, kā arī noskaidrot teritoriālo centra adresi un tālruni var Labklājības departamenta mājas lapā: www.ld.riga.lv sadaļā Rīgas Sociālais dienests.

Policija atgādina būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā svešiniekiem neatklāt savu bankas kontu pieejas datus.

Gadījumos, ja ir izkrāpti finanšu līdzekļi, policija aicina nekavējoties sazināties ar savu banku, kā arī jāraksta iesniegums policijā.

 

Ko Tu domā par citu lasītāju komentāriem? Izsaki savu viedokli!