Vidzemē krāpnieki "ap pirkstu aptin" sievieti; policija aicina uzmanīties

© Pixabay

Joprojām Valsts policija no iedzīvotājiem saņem informācija par to, ka nezināmas personas zvana un mēģina izvilināt viņu internetbankas un maksājuma karšu pieejas datus. Kārtējais krāpšanas gadījums noticis Vidzemes reģionā, kur nedēļas sākumā, 17. augustā, kādai sievietei ar viltu no konta izkrāpti 1300 eiro. Valsts policija aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā neiesaistīties apšaubāmos darījumos. Lai sekotu līdzi kontā notiekošajam un nekavējoties reaģētu uz krāpnieciskām darbībām, policija iesaka izmantot paziņojumus par izejošajiem maksājumiem mobilajā lietotnē vai SMS bankā.

Nedēļas sākumā, kāda Vidzemes reģiona iedzīvotāja internetā bija ievietojusi darba meklēšanas sludinājumu, uz kuru atsaucās kāda persona, kas zvanot uzdevās par bankas Citadele drošības darbinieku. Lai it kā pārbaudītu sievietes identitāti, persona pieprasīja sievietes internetbankas pieejas datus. Diemžēl šajā gadījumā sieviete iekrita krāpnieka lamatās un tika apkrāpta. Par šo gadījumu policijā ir uzsākts kriminālprocess.

Šo krāpnieku mērķis ir iwegūt citas personas elektronisko maksāšanas līdzekļu datus, kā arī internetbankas piekļuves datus autentifikācijai, lai vēlāk no personas konta naudu pārskaitītu uz ārzemju kontiem, kurus izsekot ir ļoti grūti.

Svarīgi ir atcerēties, ka bankas darbinieki nekādā gadījumā nezvanīs un attālināti klientam nelūgs atklāt savus internetbankas pieejas datus - konta numuru, maksājuma kartes datus (kartes numuru un CVC kodu, kas atrodas kartes aizmugurē), PIN kodu, un citu sensitīvu informāciju.

Jāņem vērā, ja tiek saņemts zvans no telefona numura ar Latvijas numerāciju, vēl nenozīmē, ka zvanītājs atrodas mūsu valsts teritorijā. Izvērtējot gadījumus, likumsargi secinājuši, ka pārsvarā šie krāpnieki runā krievu valodā un, iespējams, nav no Latvijas. Labākais veids kā identificēt krāpnieku, ir runāt valsts valodā. Ja tiek saņemts šāds aizdomīgs zvans, uzreiz jāsazinās ar banku. Tāpat gadījumos, ja tiek zvanīts ar līdzīgu pieprasījumu, par to noteikti jāinformē policija, piefiksējot tālruņa numuru, no kura saņemts zvans.

Lai sekotu līdzi kontā notiekošajam un nekavējoties reaģētu uz krāpnieciskām darbībām, policija iesaka izmantot paziņojumus par izejošajiem maksājumiem mobilajā lietotnē vai SMS bankā.

Valsts policija aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā neuzticēt savus personas datus citiem cilvēkiem. Tāpat likumsargi aicina nevienam neatklāt savu interneta bankas paroli un pieejas kodus, kā arī šādus datus nesūtīt elektroniskajās vēstulēs. Visbiežāk šādi gadījumi notiek cilvēku pārlieku lielas uzticēšanās un neuzmanības dēļ. Valsts policija atgādina iedzīvotājiem būt uzmanīgiem un neiesaistīties apšaubāmos darījumos.

"Pēdējos mēnešos ir sarosījušies dažāda veida krāpnieki par kuru shēmām turpinām izglītot klientus - krāpnieki zvana un izliekas par bankas darbiniekiem ar mērķi izkrāpt internetbankas pieejas datus, sūta SMS un e-pastus ar krāpnieciskām saitēm. Krāpnieki izmanto grūtībās nonākušus cilvēkus, kas, piemēram, meklē darbu vai iespēju aizņemties naudu. Izplatīta shēma zvanu laikā ir pieejas datu izvilināšana, sakot klientam, ka viņa konts jau ir ticis uzlauzts un ir pārskatīta nauda - attiecīgi, lai to atgūtu nepieciešams nosaukt internetbankas pieejas datus. Turpinām atgādināt, lai arī kāda būtu situācija, bankas darbinieki nekad nelūgs jums nodot savus pieejas kodus pa telefonu, kā arī nesūtīs SMS ar lūgumu mainīt internetbankas pieejas. Jau zināmajām shēmām teju katru dienu pievienojas jaunas, līdz ar to aicinām sazināties ar banku un noskaidrot pašam vai saņemtā informācija ir patiesa," paskaidro Kaspars Briška, Citadeles informācijas tehnoloģiju drošības daļas vadītājs.



Svarīgākais