Zivtiņš: Nav pamata runām par autovadītāju soda noformēšanu kā velosipēdistam

Nav pamata runām par autovadītāju soda pārformēšanu kā velosipēdistam, ja viņš tiek pieķerts braucam pie stūres reibumā, - Latvijas Radio sacīja Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Kā ziņots, lai izvairītos no lieliem sodiem, daļa šoferu, kuri pie auto stūres ir pieķerti reibumā, maksā kukuļus policistiem, lai protokolā viņus pārformētu par riteņbraucējiem, kuri braukuši dzērumā. Šādas aizdomas, balstoties uz kāda pieredzējuša autovadītāja stāstīto, publicēja žurnāls "Ir".

Kā skaidroja Zivtiņš, statistikā par diennakts pārkāpumiem un reibumā aizturētajiem braucējiem autovadītāji tika atdalīti no velosipēdu un mopēdu vadītājiem, lai uzskatāmi parādītu, ka, "ņemot vērā bargākus sodus par braukšanu reibumā, mēs pamazām pārtopam par valsti, kur iereibuši autovadītāji vairs nav tik liela problēma".

Statistika liecina, ka ceļu satiksmes negadījumu ar iereibušiem autovadītājiem ir mazāk, toties, palielinoties velosipēdistu skaitam, palielinājies arī iereibušu velosipēdistu skaits. Kā sacīja Zivtiņš, arī par braukšanu ar velosipēdu no 0,5 promilēm iestājas atbildība, taču netiek atņemtas autovadītāja tiesības, ja tādas ir, un netiek uzskaitīti soda punkti.

Jautājums par iereibušu autovadītāju noformēšanu kā velosipēdu vadītāju ir plaši izskanējis presē, taču, pēc Zivtiņa domām, tas neatbilst patiesībai. Statistika liecina, ka no 1000 velosipēdistiem, kam noformēti pārkāpumu protokoli, tikai četriem bijušas autovadītāja tiesības un uz viņa vārda noformēta automašīna.

Zivtiņš uzsvēra, ka vienīgā iespēja, kā uzlabot pašreizējo situāciju Latvijā, ir fotoradaru uzstādīšana bīstamākajās vietās, uzstādot informējošas ceļazīmes radaru darbības zonas sākumā. "Galvenais šajos posmos ir nevis sodīt, bet brīdināt un panākt ātruma samazināšanu," sacīja Zivtiņš.

Pašlaik Latvijā esošie četri mobilie fotoradari sevi ir attaisnojuši, kad Latvijā tiks uzstādīti 160 stacionārie radari, valsts budžetā sāks ienākt plānotie pieci miljoni latu gadā, piebilda Zivtiņš.

Uz jautājumu, cik likumīga ir Ceļu policijas patruļu slēpšanās krūmos vai citās nepārredzamās vietās, Zivtiņš sacīja, ka šāda slēpšanās ir likumīga, taču sodīt autovadītāju par ātruma pārkāpšanu drīkst tikai ekipāža, kas patrulē atklāti.

Svarīgākais