Policijā saistībā ar krāpnieku sūtītām īsziņām sākts kriminālprocess

Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldē (RRP) ir sākts kriminālprocess par krāpnieku uzņēmuma "Tele2" vārdā sūtītām īsziņām.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja RRP preses pārstāvis Toms Sadovskis, "Tele2" apkopoja visas sūdzības, kuras bija saņemtas ilgākā laika posmā, un nodeva tās policijai. Kopējais sūdzību skaits bija ap 50.

Aptuveni 30 gadījumos cilvēki krāpniekiem nebija neko samaksājuši, tādēļ par šiem gadījumiem tika pieņemts lēmums par atteikšanos sākt kriminālprocesu, bet par aptuveni 20 sūdzībām, kur cilvēki samaksājuši, sākts kriminālprocess pēc Krimināllikuma 177.panta 1.daļas - par krāpšanu, par ko likumā paredzētais sods ir brīvības atņemšana uz laiku līdz trim gadiem vai arests, vai piespiedu darbs, vai arī naudas sods līdz 60 minimālajām mēnešalgām.

Procesā patlaban notiek izmeklēšana. Policijas pārstāvis pastāstīja, ka šīs krāpšanas tiek īstenotas tā, ka cilvēks saņem īsziņu, kurā teikts, ka viņš laimējis kaut ko, bet, lai saņemtu laimestu, jānosūta "Zelta zivtiņas" atjaunošanas kods uz sūtītāja numuru. Parasti krāpnieki neprasot šo atjaunošanas kartes kodu atsūtīt par viszemāko pieejamo summu 0,99 latiem, bet gan pieprasa sākot ar 2,95 latiem līdz 12,95 latiem.

Uzņēmuma "Tele2" sabiedrisko attiecību vadītāja Vita Sirica aģentūrai LETA norādīja, ka līdz šim nav bijis neviens precedents, kad šādos vai līdzīgos gadījumos būtu sākts kriminālprocess.

"Esam gandarīti par Valsts policijas darbību, sākot lietu pret īsziņu krāpniekiem. Vēlamies arī turpmāk aizsargāt mūsu klientus un centīsimies izskaust šādus krāpnieciskus mēģinājumus. Pārsvarā šādu krāpniecisku shēmu īstenošanā tiek iesaistīti vairāku operatoru tīkli, tādējādi mēģinot apgrūtināt to atklāšanas procesu. Patlaban veiksmīgi darbojas pirms diviem gadiem "Tele 2" ierosināta sadarbība starp Latvijas mobilo sakaru operatoriem, kas paredz savstarpēju krāpnieku numuru bloķēšanu, veicot pārbaudi pēc otra operatora rakstiskas informācijas," stāsta "Tele2" Drošības nodaļas vadītājs Jānis Miķelsons.

"Tele2" esot ir veicis vairākas informatīvās kampaņas, gan nosūtot saviem klientiem informatīvas īsziņas, gan iekļaujot informāciju uz priekšapmaksas karšu atjaunošanas čekiem, gan arī ievietojot to "Tele2" un "Zelta zivtiņas" mājaslapās. Pēdējos divos mēnešos maldinošu un krāpnieciskos nolūkos sūtīto īsziņu skaits ir strauji samazinājies. Uzņēmuma dati liecinot, ka klienti ir informētāki, tāpēc tagad daudz retāk uzķeras uz šādiem krāpniecības mēģinājumiem. Atslēgto tālruņu numuru skaits par krāpnieciskajām īsziņām šā gada martā bija 155, aprīlī - 132, maijā - 110, jūnijā - 44, jūlijā - 64.

"Lai izvairītos no kļūšanas par krāpšanas upuri, mēs atgādinām, ka "Tele2" atsevišķi vai kopā ar citiem mobilo sakaru operatoriem nerīko akcijas par iespēju laimēt naudas balvas. Tāpat arī "Tele2" nekad nepieprasa klientiem nosūtīt priekšapmaksas kartes "Zelta Zivtiņa" atjaunošanas kodus," uzsver Miķelsons.