Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) paredzējis vērsties Valsts policijā (VP) ar lūgumu sākt kriminālprocesu par iespējamo krāpšanu pret bēdīgu popularitāti ieguvušo atpūtas organizētāju SIA "Key Promotions", aģentūru LETA informēja PTAC pārstāve Ilze Žunde.
Viņa pastāstīja, ka 2009.gada nogalē PTAC pēc daudzu patērētāju sūdzību saņemšanas pieņēmis patērētāju kolektīvo interešu lēmumu un atzina par netaisnīgiem līguma noteikumus, ko klientiem piedāvāja "Key Promotions"
PTAC lēmumā uzlika firmai tiesisko pienākumu - grozīt patērētājiem piedāvātos līgumus, nodrošinot patērētāju tiesības no līgumiem atkāpties 14 dienu laikā bez līgumsoda maksāšanas, kā arī atmaksāt patērētājiem uzņēmuma līgumā noteikto pakalpojuma maksu.
Kā informēja Žunde, "Key Promotions" no pērnā gada nogales līdz pat šim brīdim PTAC uzdevumu nav pildījis, tāpēc patlaban PTAC gatavo materiālus VP kriminālprocesa ierosināšanai par iespējamu krāpšanu.
LETA jau ziņoja, ka "Key Promotions" ieskatā PTAC 2009.gada 17.decembra lēmums, ar kuru PTAC organizācijai uzlicis par pienākumu atļaut patērētājiem 14 dienu laikā atkāpties no jau noslēgtajiem līgumiem, neattiecas uz patērētāju, bet gan uz "Key Promotions", tādējādi šis lēmums nevar būt saistošs patērētājiem.
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 25.panta astotās daļas 2.punktu PTAC izdotais kolektīvais lēmums attiecas uz jebkuru patērētāju, ar kuru "Key Promotions" noslēgts līgums, argumentēja PTAC.
Kā iepriekš vēstīja laikraksts "Diena", viens no "Key Promotions" vadošajiem menedžeriem šā gada maijā nodibināja jaunu kompāniju "Vision Marketing".
Uz jauno firmu darbā pārgājuši visi iepriekšējie "Key Promotions" darbinieki, un firma, visticamāk, turpina patērētāju krāpšanu.
PTAC šo situāciju nodēvēja kā tipisku Latvijai, proti, kad vienai firmai ir nepatikšanas, tā bankrotē, bet vietā tiek nodibināta jauna firma.