Valsts iestādes sagatavojušas grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas paredz efektīvāk sodīt par agresīvu braukšanu, kā arī nosaka lielākus sodus par telefona lietošanu pie stūres un numurzīmes slēpšanu, pastāstīja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.
Krapsis norādīja, ka grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā sagatavojusi Valsts policija sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju. Šobrīd tie iesniegti saskaņošanai Satiksmes ministrijā.
Grozījumi paredz palielināt sodus par apzinātu transportlīdzekļa numurzīmes slēpšanu. Īpaši tas ir aktuāli ar motociklistiem, atzīmēja VP pārstāvis. Ja šobrīd par šādu pārkāpumu maksimālais sods ir 40 eiro, tad grozījumos rosināts to noteikt no 55 līdz 140 eiro.
Tāpat rosināts palielināt naudas sodu par mobilā telefona lietošanu braukšanas laikā. Ja šobrīd par šādu pārkāpumu var piemērot brīdinājumu vai 15 eiro sodu, tad grozījumi paredz sodu noteikt no 25 līdz 100 eiro. Citviet Eiropā par šādu pārkāpumu sods ir lielāks, norādīja Krapsis.
Vienlaikus grozījumos paplašināta agresīvas braukšanas definīcija. Sodu šajā gadījumā gan nav plānots palielināt. "Sankcija paliek esošā un tā ir pietiekama - 70 līdz 280 eiro, papildus seši sodi punkti," teica Krapsis.
Agresīvas braukšanas definīciju piedāvāts paplašināt, lai pie atbildības varētu saukt tos autovadītājus, kas apzināti ar spēkratu veic sānslīdi jeb driftēšanu. "Šī problēma jau iepriekš ir konstatēta, taču diemžēl spēkā esošās normas nedod efektīvas iespējas šādus pārkāpējus sodīt. Jaunās izmaiņas gan neattieksies uz tiem autovadītājiem, kuriem ziemas apstākļos ceļa stāvokļa dēļ neapzināti rodas šāda braukšana," norādīja Krapsis un piebilda, ka, stājoties spēkā jaunajai kārtībai, policija katru gadījumu varēs izvērtēt efektīvāk.
"Diemžēl drūma ir šī situācija ne tikai ar nelegālajām drifta sacensībām dzīvojamo māju rajonos, bet arī citviet uz ceļa. Policija arī šobrīd var saukt pie atbildības šādus pārkāpējus, piemēram, par ātruma pārkāpšanu, taču ar esošajām normām to ir grūtāk darīt," uzsvēra Krapsis.
Tāpat paplašinātā agresīvas braukšanas definīcija paredzēs pie atbildības saukt tos motocikla vadītājus, kuri ar braucamo pārvietojas uz aizmugurējā riteņa.
Policija arī novērojusi, ka uz ceļiem, rodoties konfliktiem, autovadītāji nereti pāraudzināšanas nolūkos veic apzināti strauju nepamatotu bremzēšanu, kas apdraud satiksmes drošību. Jaunās izmaiņas arī šajā ziņā paplašinātu agresīvas braukšanas definīciju. "Protams, ka katrs gadījums tiks vērtēts atsevišķi," skaidroja Krapsis.
"Par iepriekšminētajām problēmām jau iepriekš esam runājuši, tāpēc ceram, ka ledus beidzot būs sakustējies, lai gan grozījumiem vēl jāgūst atbalsts valdībā un Saeimā," uzsvēra Krapsis, piebilstot, ka konkrēts grozījumu spēkā stāšanās termiņš nav noteikts.