Rīgas apgabaltiesa krimināllietā šoferim no Polijas, kura vadītais spēkrats 2015.gada 26.oktobrī ietriecās riteņbraucēju grupā Garkalnē, negrozīja četru gadu nosacītu cietumsodu, bet uz gadu pagarināja vīrietim noteikto pārbaudes laiku.
Kā informēja tiesas preses pārstāvis Raimonds Ločmelis, tiesas Krimināllietu tiesas kolēģija atzina par pamatotu prokurora apelācijas protestā norādīto, ka pirmās instances tiesa, nosakot apsūdzētajam sodu, nav ņēmusi vērā Krimināllikuma nosacījumus, kas paredz, ka noteiktais pārbaudes laiks nevar būt mazāks par piemēroto brīvības atņemšanas laiku un daļā par sodu atcēla Rīgas rajona tiesas 2017.gada 14.februāra spriedumu.
Līdz ar to apsūdzētais sodīts ar brīvības atņemšanu uz četriem gadiem, un sods noteikts nosacīti ar pārbaudes laiku uz četriem gadiem. Pārējā daļā pirmās instances spriedums atstāts negrozīts. Nolēmumu var pārsūdzēt desmit dienu laikā kasācijas kārtībā.
Kā ziņots, Rīgas rajona tiesa vīrietim nolēma piespriest četru gadu nosacītu brīvības atņemšanu. Ar spriedumu vīrietim tika noteikts arī pārbaudes laiks uz trim gadiem.
LETA jau vēstīja, ka 2015.gada 26.oktobrī uz Vidzemes šosejas Garkalnē, Polijas pilsoņa vadītai kravas automašīnai "Scania" saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", tā pēc sadursmes ietriecās vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bija pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Aiz tās aizvējā brauca 12 gadus vecs zēns, kurš cieta vissmagāk.
Iepriekš Rīgas rajona tiesa Polijas pilsonim nolēma piemērot apcietinājumu, tomēr vēlāk apelācijas instance viņu no apcietinājuma atbrīvoja.
Par ticamāko Garkalnes avārijas iemeslu Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris Latvijas Radio nosauca distances neievērošanu aiz citas kravas automašīnas, jo Polijas kravas auto vadītājs nav spējis nobremzēt pirms riteņbraucēju grupas. Kā stāstīja Teteris, kad priekšā braucošais auto mainījis braukšanas joslu, Polijas autovadītājs tuvu savā priekšā ieraudzījis riteņbraucēju grupu, kuras priekšā vairs nav spējis nobremzēt.
Šo versiju kā ticamāko Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" iepriekš apstiprināja arī Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs, kurš piebilda, ka dati, kas iegūti no kravas automobiļa tahogrāfa, norāda arī uz atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu.