MELNĀ STATISTIKA: Cik traģisku negadījumu šogad noticis uz Latvijas autoceļiem

© Ekrānšāviņš no LVC mājas lapā atrodamās kartes

VAS "Latvijas Valsts ceļi"(LVC) izveidojuši karti, kurā apkopota informācija par šogad notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem.

LVC speciālisti saņem oficiālu informāciju no Valsts policijas (VP) un kopš šā gada sākuma regulāri papildina karti ar datiem par ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg) valsts autoceļu tīklā, kuros ir bijuši cietušie vai bojāgājušie. Pie katra CSNg ir arī apraksts, laiks un dati par cietušiem vai bojāgājušiem.

Kopš šī gada sākuma kartē ir atzīmēti apmēram 90 CSNg ar bojāgājušajiem un ap 300 CSNg ar ievainotajiem valsts autoceļu tīklā. Atbilstoši VP sniegtajai informācijai, 36 % no bojā gājušajiem dzīvību zaudēja sadursmēs, 34% gadījumos notika uzbraukumi gājējiem, 16 % nomira tehnikas apgāšanās dēļ, 9 % letāls iznākums bija dēļ uzbraukuma šķērslim un 5% bojā gājušo ir velobraucēji.

LVC Ceļu satiksmes negadījumu karte, ar gada laikā uzkrātu informāciju var kalpot kā vēl viens rīks, lai identificētu ceļu posmus, kur visbiežāk notiek smagākie ceļu satiksmes negadījumi. Šogad līdz 28. decembrim visvairāk smago ceļu satiksmes negadījumu valsts autoceļu tīklā notika Rīgas apkārtnē - uz Rīgas apvedceļiem Salaspils-Babīte (A5) un Baltezers-Saulkalne (A4), kā arī uz Liepājas šosejas (A9) pie Saldus un Brocēniem, uz Ventspils šosejas (A10) pie Tukuma.

Krustojums uz Ventspils šosejas pie Tukuma jau agrāk tika identificēts kā viens no “melnajiem” punktiem, tāpēc 2017. gadā šosejas rekonstrukcijas gaitā, uzlabojot satiksmes drošību, šis krustojumus tiks pārbūvēts par rotācijas apli.

Lai nepakļautu sevi un citus ceļu satiksmes dalībniekus paaugstinātam riskam, aicinām autovadītājus izvēlēties laika apstākļiem un ceļa stāvoklim atbilstošu braukšanas ātrumu un stilu. Ceļu apledojums var izveidoties strauji un negaidīti, tāpēc autovadītājiem ir jābūt maksimāli piesardzīgiem un jāizvēlas lielāka distance līdz priekšā braucošajiem.

Informācija par ceļu satiksmes negadījumiem, kas notikuši kopš šā gada 1. janvāra atrodama šeit.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais