Mēģina izkrāpt internetbankas pieejas datus DNB klientiem

"DNB banka" ir saņēmusi informāciju, ka šodien atkārtoti ir sākusi darboties krāpniecības kampaņa ar mērķi iegūt klientu internetbankas autentifikācijas datus.

Banka lūdz klientus būt uzmanīgiem un ziņot par mēģinājumiem izkrāpt viņu finanšu datus.

Vairāki klienti un arī ar "DNB banku" nesaistīti cilvēki šodien saņēmuši e-pasta aicinājumu uzklikšķināt uz nosūtītās saites un autentificēt sava konta īpašumtiesību pārbaudi. To izdarot, e-pasta saņēmējs nokļūst viltus lapā, kur tiek aicināts ievadīt ieejas vārdu un nākamajā lapā arī ieejas paroli un atslēgu/kodu.

Bankas speciālisti neizslēdz, ka līdz ar saites atvēršanu dators var tikt inficēts ar ļaunprātīgu programmas kodu. Biežāk lietotās pārlūkprogrammas "MS Internet Explorer 9" un "Mozilla Firefox", visticamāk, brīdina ar drošības ziņojumu, ka apmeklējamais resurss ir krāpnieku lapa, taču, ja kāds no ziņojuma saņēmējiem tomēr ir ievadījis savus identifikācijas datus, banka aicina nekavējoties mainīt internetbankas paroles un veikt datora pārbaudi, meklējot ļaunprātīgas programmas, kā arī atjauninot interneta pārlūka versiju.

"DNB banka" atgādina, ka tā nekad neizsūta e-pasta vēstules, neveido īpašus logus internetbankā vai citās mājaslapās, kur klienti tiktu aicināti ievadīt norēķinu kartes numuru, derīguma termiņu, PIN kodu vai internetbankas identifikācijas datus - lietotāja kodu, paroli un kodus no kodu kartes vai kodu kalkulatora.

Saņemot šādu e-pastu vai atverot šādus logus mājaslapā, tie ir jāignorē. "DNB banka" lūdz par šādu identifikācijas datu atklāšanas prasību informēt banku, zvanot uz 1880 vai rakstot uz "info@dnb.lv".

Svarīgākais