27.novembrī tiek uzsākta nozīmīga Izglītības un zinātnes ministrijas īstenotā projekta "Valsts pārbaudījumu informācijas sistēma" (turpmāk - sistēma), aktivitāte, kas būtiski uzlabos un paātrinās informācijas apmaiņas procesus starp visām valsts pārbaudījumu organizēšanā iesaistītajām pusēm.
Sistēma paredz efektīvu un attālinātu izglītojamo pieteikšanu visiem valsts pārbaudījumiem, to veicot no jebkuras vietas, kur pieejams interneta pieslēgums. Šim nolūkam katrā izglītības iestādē ir reģistrēts viens autorizēts lietotājs, kuram ir izsniegti autorizācijas dati un piekļuve tikai konkrētās iestādes izglītojamo datiem. Sistēma pilnībā elektronizē iepriekš pastāvošo dokumentu apriti, kurā izmaiņas un darbības bija jāsaskaņo un jāapstiprina klātienē, piemēram, organizējot Valsts izglītības satura centra (turpmāk – VISC) speciālistu tikšanās ar pašvaldību pārstāvjiem. Kopumā jaunā sistēma atvieglo visu minētajos procesos iesaistīto speciālistu darbu, taupot laika un finanšu resursus, jo līdz šim izglītības iestādes informāciju par skolēnu pieteikumiem dažādiem valsts pārbaudes darbiem nosūtīja VISC, aizpildot apjomīgas tabulas manuāli.
Darbs ar sistēmu ir organizēts trīs līmeņos - VISC, pašvaldības speciālists un izglītības iestāde. Atbilstoši katra līmeņa kompetencei un tiesībām, sistēmā tiks reģistrēti un mainīti gan necentralizēto pārbaudījumu pieteikumi, gan centralizēto eksāmenu pieteikumi. Sistēmai ir tiešā saikne arī ar LR Iedzīvotāju reģistru, kas ļauj nodrošināt datu precizitāti.
Projekts tiek īstenots ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu. Turpmākajā darbā sistēmas 2.kārtā paredzēts paplašināt esošo sistēmas funkcionalitāti papildinot to ar centralizēto vērtētāju pieteikumiem, analīzes pārskatiem, centralizēto eksāmenu sertifikātu apstrādi un uzskaiti, kā arī pilnīgu esošo VISC informācijas sistēmu konsolidāciju.