Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot SIA "Tele 2" reklāmas kampaņu "BEZMAKSAS TELEFONS PIRMKLASNIEKAM!" un tajā izplatīto reklāmas materiālu saturu (piemēram, BEZMAKSAS TELEFONS PIRMKLASNIEKAM! NOKIA 100, Ls 0, Obligātā kredīta atjaunošana Ls1,75/mēn., "ZZ TELEFONS PIRMKLASNIEKAM, PAR BRĪVU!(..)", "Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!") ir atzinusi to par jebkuros apstākļos maldinošu un agresīvu komercpraksi un uzliek par tiesisku pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi.
PTAC SIA "Tele 2"realizētā komercpraksesaskaņā ar Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu ir maldinoša un agresīva komercprakse šādu iemeslu dēļ:
- Reklāmās tiek lietoti apzīmējumi - bezmaksas, pa brīvu un "Ls 0", kuri norāda, ka pirmklasnieki var saņemt bezmaksas telefonu, taču, lai to saņemtu, ir jāslēdz līgums uz 12 mēnešiem un ik mēnesi ir jāveic maksājumi vismaz Ls 1,75 apmērā. Šāda komercprakse ir jebkuros apstākļos maldinoša, jo pakalpojums tiek pasniegts kā bezmaksas, bet patērētājam ir jāmaksā vēl papildus maksas, - šajā gadījumā ik mēnesi jāatjauno kredīts noteiktas naudas summas apmērā. Turklāt dažās reklāmās vispār patērētājiem netiek sniegta informācija par obligāto mēneša maksājumu Ls 1,75 apmērā.
- Atsevišķās reklāmās ietvertais paziņojums "Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!" nepārprotami ir tiešs aicinājums bērniem saņemt mobilo telefonu un izmantot konkrētā mobilo sakaru pakalpojumu operatora telekomunikāciju pakalpojumus. Šāda komercprakse uzskatāma par agresīvu, jo komercprakses īstenotājs reklāmā iekļauj tiešu bērniem adresētu aicinājumu iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu, vai arī pierunāt vecākus vai citus pieaugušos iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu. Bērni ir viena no sabiedrības neaizsargātākajām daļām, kuri sava vecuma un zināšanu trūkuma dēļ ir viegli iespaidojami un kuri nodod tālāk informāciju vecākiem, lūdzot vai pat pieprasot vecākiem vai citiem pieaugušajiem iespēju saņemt mobilo telefonu, tādējādi pierunājot izmantot attiecīgo piedāvājumu.