Akcijā Skolas soma šogad saņemti 1600 pirmklasnieku pieteikumi no trūcīgām ģimenēm visā Latvijā, kurām ir grūtības sagādāt bērniem visu skolai nepieciešamo, Neatkarīgajai pastāstīja labdarības portāla ziedot.lv komunikācijas vadītāja Ilze Ošāne.
Taču kopējais saņemto lūgumu skaits palīdzēt piepildīt skolas somas skolēniem pārsniedz 8000.
1600 bērnu ir tikai tie pirmklasnieki, kas apzināti caur ziedot.lv sadarbības organizācijām. «Mēs pieļaujam, ka Latvijā ir lielāks pirmklasnieku skaits, kam būtu nepieciešama palīdzība, bet kurus nav sasniegusi neviena no mūsu partneru organizācijām vai paši vecāki nav lūguši palīdzību,» Neatkarīgajai saka I. Ošāne. Kopumā ziedot.lv saņēmis lūgumu atbalstīt 8434 skolēnus no visas Latvijas, bet šādam skaitam «mēs palīdzēt nevarēsim, jo tādā gadījumā kopīgā summa, kas mums ziedojumos būtu jāpiesaista, ir 210 850 latu». Ziedot.lv pieņēmuši lēmumu primāri sniegt atbalstu 1600 pirmklasniekiem. Lai varētu palīdzēt šādam pirmklasnieku skaitam, ziedojumos jāpiesaista 40 000 latu.
Skolas soma trūcīgiem skolēniem tiek piepildīta jau septīto gadu. Ziedotāju atsaucība šai akcijai vēsturiski bijusi liela, kopš 2006. gada kopā palīdzēts 6672 skolēniem par kopējo summu 187 902 lati. Akcijā visi aicināti gan ziedot naudu portālā ziedot.lv, ziedojumu kastītēs Rimi un Supernetto veikalos, gan ziedot jaunas vai lietotas praktiskas lietas pirmklasniekiem: kancelejas preces, skolas somas un citas lietas. Tāpat akciju atbalsta arī vairāki uzņēmumi, kuri dāvina pirmklasniekiem kancelejas preces, lai vecākiem atvieglotu izdevumu pozīcijas skolai nepieciešamajām precēm. Ģimenes saņems īpašas 25 latu dāvanu kartes, ko varēs izlietot, iegādājoties tikai skolas preces. Uzsākt skolas gaitas daudzbērnu, trūcīgajām ģimenēm vai ģimenēm, kur viens vecāks audzina bērnus, ir grūti, par to liecina ģimeņu stāsti, kurām ziedot.lv aicina palīdzēt. «Aicinām ziedot, lai šajos bērnos jau pirmajās skolas dienās neradītu mazvērtības sajūtu tādēļ, ka trūkst vajadzīgo zīmuļu, burtnīcu, grāmatu vai skolas somas,» saka I. Ošāne.