„ Atbalstu pedagogu darba samaksas paaugstināšanu, taču tas darāms nevis mehāniski paaugstinot algas, bet kontekstā ar skolotāju motivēšanas sistēmas un profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas ieviešanu, tālākizglītības sistēmas pilnveidi, 40 h darba nedēļas ieviešanu un citiem profesionāli aktuāliem jautājumiem, par kuriem jāvienojas visām iesaistītajām pusēm” , uzsvēra izglītības un zinātnes ministrs R.Ķīlis divpusējās tikšanās laikā ar Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības pārstāvjiem.
Pedagogu darba samaksas paaugstināšanas aktualizācija ir viens no vairākiem ar izglītības reformām saistītiem jautājumiem, uz kuru ministrs līdz 21.martam aicināja LIZDA pārstāvjus sagatavot priekšlikumus.
Ministrs atgādināja, ka ir virkne jautājumu, kuri jāizrunā sadarbības procesā, kurā abas puses izvirza savus priekšlikumus un prasības. „ Vienlaicīgi nevar piedzīvot situāciju, kad, skolotāju skaitam paliekot nemainīgam vai pat palielinoties, ir vērojams nemitīgs skolēnu skaita samazinājums, bet palielinās finansējums. Jau tuvākajā laikā kopīgi jāmeklē risinājumi pedagogu algu mērķdotācijas finansējuma rezerves izlietojumam, kas veidojas bērnu skaita samazinājuma rezultātā. Jāizvērtē vesela virkne faktoru, kas jāņem vērā, izstrādājot skolotāju atalgojuma paaugstināšanas priekšlikumus. Piemēram, izglītības darbinieku organizācijām neizbēgami būs jāvienojas par optimālāko skolotāja un skolēnu proporciju skolās, jāizdiskutē 40 h darba nedēļas ieviešanas un apmaksas sistēmas ieviešanas priekšnosacījumi. Vienkārši par pliku 10 % ciparu vienoties ir bezjēdzīgi,” sacīja R.Ķīlis.
Ministrs atkārtoti aicināja LIZDA izstrādāt detalizētu piedāvājumu skolotāju darba samaksas paaugstināšanai, veicot arī darba kvalitātes, īpaši procesa kvalitātes vispusīgu izvērtēšanu un ietverot arī pedagogu profesionālās karjeras veidošanas un tālākizglītības sistēmas pilnveides aspektus.
Tikšanās laikā ministrs uzklausīja sagatavotos priekšlikumus arī par tādiem ministra izvirzītiem jautājumiem LIZDAI kā izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izstrāde, skolu direktoru pieņemšana darbā uz terminētiem līgumiem, mācību satura un procesa organizācija, prasības pedagogu nepieciešamajai izglītībai un profesionālajai kvalifikācijai, pāreja uz 40 h darba nedēļu.
R.Ķīlis informēja tikšanās dalībniekus, ka Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) darba grupa, kurā piedalās arī LIZDA un LIVA pārstāvji, pašlaik strādā pie 40 stundu darba nedēļas izstrādes, kas iezīmēs jaunu pieeju pedagogu slodzes noteikšanai. Savukārt IZM īstenotā ESF projekta „ Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” ietvaros notiek pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas izstrāde. Šī gada aprīlī un maijā dažādās Latvijas pilsētās plānotas vairākas diskusijas ar pedagogiem, apzinot viņu viedokli gan par 40 h darba nedēļas, gan profesionālās darbības kvalitātes pakāpju ieviešanas procesu, gan profesionālās pilnveides sistēmas maiņu, lai izveidotu jaunu pieeju pedagogu sagatavošanas un tālākizglītības prasībām un īstenošanai.
Tikšanās laikā ministrs saņēma LIZDA, Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas un Latvijas Pedagogu domes oficiālu atbalsta vēstuli reformām izglītībā.