Saeima: izglītības saturā trūkst nacionālās pašapziņas stiprināšanas

Otrdien, 13.decembrī Saeimas Valstiskās audzināšanas apakškomisijas deputāti tikās ar Valsts izglītības satura centra pārstāvjiem. Sarunu gaitā deputāti neguva pārliecību, ka mācību saturs pietiekami vērsts uz nacionālās pašapziņas stiprināšanu.

„Šodien ministrijas pārstāvji pastāstīja par atsevišķiem pozitīviem piemēriem, kā skolās notiek patriotiskā audzināšana, taču mēs nevaram runāt par audzināšanas sistēmu, kas caurvij dažādu mācību priekšmetu saturu un ārpusstundas aktivitātes,” secināja apakškomisijas priekšsēdētājs Raivis Dzintars.

„Visā pasaulē izglītībā tiek patriotismam pievērš lielu vērību. Īpašu uzmanību tam pievērš, piemēram, Japānā un ASV. Arī Latvijā mācību saturam jāveicina lepnums par savu valsti un tautu," norādīja R.Dzintars.

Ja nav sistemātiskas pieejas valstiskās audzināšanas jautājumos, viss ir atkarīgs tikai no katra konkrētā skolotāja vēlmes un iniciatīvas, kas ir nepietiekami, secināja deputāte Janīna Kursīte-Pakule (Vienotība). Savukārt deputāts Jānis Dombrava (VL-TB/LNNK) sacīja, ka nacionālās pašapziņas jautājumi jāskata plašāk un tiem jāatspoguļojas ne tikai vēstures stundās, kā tas bieži vien ir tagad.

Sēdes noslēgumā deputāti vienojās, ka būtisks uzdevums ir vienotas valstiskās audzināšanas programmas izstrāde, lai katras skolas vadītājs un skolotājs skaidri zinātu, kādus rezultātus no viņa sagaida un kādiem līdzekļiem to sasniegt.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais