Šodien, 15.septembrī, plkst.9.00 Limbažu 3.vidusskolā uz diskusiju pulcējās Limbažu novada pašvaldības pārstāvji, pašvaldību izglītības pārvalžu vadītāji, skolu direktori un pedagogi, lai kopā ar Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvjiem apkopotu Eiropas Savienības struktūrfondu atbalstīto projektu īstenošanas gaitā iegūtās atziņas, pieredzi un secinājumus, kas varētu kalpot kā rekomendācijas nākotnes projektu plānošanai izglītības jomā.
Diskusijas pirmo daļu atklāja zinātnes un izglītības ministrs Rolands Broks, kas savā uzrunā klātesošos informēja par vairāku projektu kopumu un to attīstības gaitu, piešķirto Eiropas Savienības struktūrfondu finansējumu un veicamajiem soļiem tuvākajā nākotnē. Uzrunājot klātesošos, ministrs uzsvēra: "Tikai visu plānoto projektu īstenošana loģiskā secībā var garantēt kvalitatīvas izmaiņas, atbilstoši mūsdienu tirgus prasībām. Izraujot kādu posmu no loģiskās secības ķēdes, tiek apdraudēts attīstības procesa kopējais rezultāts.“
Par moderno tehnoloģiju sniegtajām plašajām iespējām, veidojot ne tikai mācību saturu, bet arī organizējot pašu mācību procesu, diskusijas dalībniekus iepazīstināja "Datorzinību centra“ valdes priekšsēdētājs Andris Ķikāns. "Gatavojot mācību vielu vai izvēloties mācību priekšmetu pasniegšanas veidus, skolotājiem būs iespēja operatīvi izdarīt izmaiņas vai papildināt jau esošo informāciju, pielāgojot apgūstamo mācību vielu ikdienas mācību prasībām un padarot to interesantu saviem skolēniem," skaidro A.Ķikāns.
Valmieras pamatskolas direktors Artūrs Skrastiņš stāstīja par savu pieredzi, kā mūsdienu tehnoloģijas var turpināt ieviest visos mācību priekšmetos arī bez ES fonda atbalsta. Valmieras skola ir atradusi iespēju aprīkot ne tikai eksaktās zinātņu klases, bet arī humanitāro priekšmetu klases.
A.Skrastiņš aicināja klātesošos skolu pedagogus: "Nebaidīties un uzdrīkstēties riskēt, apgūstot modernās tehnoloģijas. Apkārtējā vide ir viens no galvenajiem kritērijiem, kas motivē skolēnu radoši izpausties un mācīties, izmantojot moderno tehnoloģiju sniegtās iespējas. Arī pedagogam jāiet līdzi laikam un regulāri jāpapildina savas zināšanas, lai bērnos radītu interesi un celtu kopējo izglītības kvalitāti. Taču interaktīvā vide nekad nespēs aizstāt "dzīvu" skolotāju.“
Otrajā daļā diskusijas dalībnieki iepazinās ar Limbažu skolā izmantotajām tehnoloģijām un modernizēto dabaszinātņu kabinetu jaunajām iespējām, kas līdzīgi kā citās 222 Latvijas vidusskolās ir ierīkoti Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstītās aktivitātes "Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei materiālās bāzes nodrošināšana" projekta ietvaros.
Noslēgumā diskusijas dalībnieki dalījās savā pieredzē jauno tehnoloģiju apguvē un praktiskā pielietošanā. Kā būtisku ieguldījumu mācību procesa pilnveidošanā izglītības iestāžu pārstāvji minēja iespēju pedagogiem pilnveidot savas prasmes, jo zinoši un spējīgi skolotāji labāk var ieinteresēt un motivēt jauniešus jaunu zināšanu apguvē.
2011.gads Latvijai ir īpaši nozīmīgs vispārējās izglītības sistēmas modernizācijā un infrastruktūras sakārtošanā. Pirmo reizi atjaunotās Latvijas vēsturē, pateicoties ES struktūrfondu devumam, ir veikti ieguldījumi skolu vides uzlabošanā, kabinetu aprīkojuma pilnveidošanā, informācijas tehnoloģiju pielietošanā, pedagogu tālakizglītībā un profesionālajā pilnveidē, kas nesīs izmaiņas skolēnu zināšanu konkurētspējā un prasmēs, zināšanu apguvē izmantot mūsdienu tehnoloģijas. Veiktie ieguldījumi pozitīvi ietekmējuši pašu mācību procesu un jau radījuši padziļinātāku interesi skolēnos par eksaktajām zinātnēm. Moderno tehnoloģiju sniegtās iespējas jau ir novērtējuši skolēni, šajā mācību gadā daudz lielākā mērā kā iepriekš ir pastiprināta tehnoloģiju loma izglītības procesā un pilnveidot savas iemaņas IT izmantošanā varēs arī pedagogi.
Diskusija tiek finansēta no Izglītības un zinātnes ministrijas projekta "Tehniskā palīdzība Eiropas Savienības fondu atbildīgajai iestādei Latvijā" līdzekļiem.