Sestdiena, 27.aprīlis

redeem Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle

arrow_right_alt Latvijā \ Izglītība & Karjera

Latvijas skolēni – starptautisku olimpiāžu laureāti

Starptautiskajās mācību priekšmetu olimpiādēs Turcijā, Nīderlandē, Taizemē un Taivānā Latviju šogad pārstāvēja 22 skolēni no visas Latvijas – Daugavpils, Dobeles, Jēkabpils, Ogres, Rīgas, Saldus, Salas novada un Engures novada.

Lai apbalvotu jaunos starptautisko mācību priekšmetu olimpiāžu laureātus un viņu pedagogus, vakar, dienu pirms jaunā mācību gada sākuma, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijā bija ieradušies dažādu atzītu Latvijas uzņēmumu pārstāvji, kā arī izglītības un zinātnes ministrs Rolands Broks.

Rīgas 95. vidusskolas nu jau 12. klases skolnieks Georgijs Treņnins piedalījās 43. starptautiskajā ķīmijas olimpiāde Turcijā, Ankarā, no 9. līdz 18. jūlijam. 78 pasaules valstu un 312 dalībnieku konkurencē 16 gadus vecais Georgijs ieguva bronzas medaļu. Puisis saka, ka ķīmija viņu ir ieinteresējusi jau kopš astotās klases. Priekšmeta apguve Georgijam ļoti labi padevusies, un pamazām ķīmijai veltījis arvien lielāku uzmanību. «Pēc tam, kad es pirmo reizi 9. klasē piedalījos valsts ķīmijas olimpiādē un ieguvu pirmo vietu, man bija iespēja ķīmiju pētīt padziļinātāk, neaprobežojoties tikai ar skolā mācīto,» atceras Georgijs un stāsta, ka daudzi skolotāji ieguldījuši lielu darbu, lai varētu sasniegt šādus rezultātus. «Gan pamatskolas, gan vidusskolas skolotājiem liels paldies par viņu devumu, tāpat, protams, arī mentoriem, kas mūsu grupu gatavoja starptautiskajai olimpiādei. Protams, arī pats esmu ieguldījis daudz laika un enerģijas,» uzskata Georgijs.

Arī savu turpmāko dzīvi puisis plāno saistīt ar ķīmiju un tagad pieļauj domu, ka varētu doties studēt uz ārzemēm. «Savu karjeru gribu saistīt ar nanotehnoloģijām vai materiālo ķīmiju, un, tā kā Latvijā pagaidām nav tādas bāzes, pēc kā mācīt studentus, iespējams, būs jādodas studēt ārpus valsts,» spriež Georgijs.

Olimpiādes laikā dalībnieki veikuši gan praktiskos, gan teorētiskos darbus, un pēdējās dienās, kamēr skolotāji pārbaudījuši viņu veikumu, skolēni paguvuši arī nedaudz apskatīt un iepazīt svešās zemes kultūru, atklāj Georgijs.