Viena no Latvijas izcilāko sportistu kalvēm – Murjāņu sporta ģimnāzija – nonākusi finansiālās grūtībās

© Ģirts Ozoliņš/MN

Viena no Latvijas izcilāko sportistu kalvēm – Murjāņu sporta ģimnāzija – šobrīd saskaras ar finansiālām grūtībām. Skola, kas gadiem ilgi ir veidojusi nākotnes olimpiešus un čempionus, tagad stāv izaicinājumu priekšā. Kā šī situācija ietekmēs jauno sportistu sagatavošanu un kas tiek darīts, lai atrisinātu problēmas? Par to vairāk stāsta TV kanāla 360 raidījums “360 ZIŅneši”.

Lai arī šogad Murjāņu sporta ģimnāzijai piešķirts par 600 tūkstošiem eiro vairāk, sasniedzot 2,8 miljonus eiro, tomēr ar to vienalga nav pieticis. No kopējās summas 2,2 miljoni tiek novirzīti Murjāņu un to 148 darbinieku algām trīs filiālēs. Pārējos izdevumus veido uzturēšana, jauniešu ēdināšana, dalība starptautiskajās sacensībās un citi tēriņi.

“Mūsu finansējums tuvojas noslēgumam, tāpēc šajā gadījumā mēs lūguši Izglītības un zinātnes ministrijai, ka būtu nepieciešams papildus finansējums,” stāsta Sergejs Čevers, Murjāņu sporta ģimnāzijas direktors.


Lai mācību gads tiktu noslēgts, nepieciešami vēl nepilni 200 tūkstoši eiro. Kā iemeslu finanšu problēmām direktors min inflāciju, kā arī vēl neizmaksāto apsolīto finansējumu no Izglītības un zinātnes ministrijas.

Kad finansējums tiks ieskaitīts Murjāņu sporta ģimnāzijas maciņā, tās kopējais gada budžets sasniegs nepilnus 3 miljonus eiro. Bet, uzsākoties mācību gadam, skolēnu vecākiem tika izsūtīta vēstule, kur tika norādīts, ka tik labi kā bija iepriekš, vairs nebūs - jāpiegriež tēriņi.


“Te tiek audzināti mūsu nākamie olimpieši. Kādos apstākļos? Istabiņas remontē un padara dzīvojamas vecāki saviem spēkiem, ne visiem tas ir pa kabatai. Grīdas segums ir gadiem lāpīts, mēbeles - ko nu kurš atved vai atstāj , līdz ar to kopmītnes atgādina tādu kā krāmu tirgu. Ēdināšana tiešām garda - bērni slavē, bet šogad brokastīs porciju lielums būs ierobežots, launaga nebūs vispār. Tie, pirmkārt, ir augoši organismi, otrkārt - viņi trenējas katru dienu, kas ir papildus faktors. Gribētos saprast - kur ir problēma? Finansējumā vai saimniekošanā?” neizpratnē ir skolēna vecāks.
Jautājums vietā - vai viss tiek darīts pareizi no vadības puses? Vairāk skaties video!