Piektajā "Mācītspēks" kursā teju puse jeb 49% no visiem topošajiem pedagogiem kļūs par STEM priekšmetu skolotājiem, informē programmas pārstāve Elza Lāma.
31 dalībnieks kļūs par matemātikas skolotāju, astoņi dalībnieki mācīs dabaszinātnes un 11 kļūs par tehnoloģiju jomas skolotājiem.
Topošo STEM priekšmetu skolotāju skaits šogad ir lielāks nekā citos gados, kad šīs jomas dalībnieku īpatsvars bija 36% līdz 44%.
Tāpat kā pērn kursā ir 33 topošie valodu skolotāji, kuri mācīs bērniem latviešu, angļu, vācu, spāņu, franču vai norvēģu valodu. 15 dalībnieki pārstāvēs sociālo un pilsonisko jomu - sociālās zinības, vēsturi un uzņēmējdarbību.
Trīs dalībnieki pārstāvēs kultūras izpratnes un pašizaugsmes mākslā mācību jomu, savukārt viens dalībnieks mācīs veselības un fiziskās sagatavotības jomas priekšmetus.
Dalībnieku vidējais vecums šogad ir 37 gadi. "Tie ir pieredzes bagāti cilvēki ar ģimeni un karjeru, kuri vēlas ieguldīt savas pūles nākotnes sabiedrības radīšanā. Tie ir kvalificēti speciālisti, kuri izvēlas strādāt ar mūsu radošajiem skolēniem un kopā ar viņiem nemitīgi augt un mācīties," dalībniekus raksturoja Latvijas Universitātes (LU) Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes dekāna pienākumu izpildītāja.
Jaunie "Mācītspēks" skolotāji nāk no Ādažu, Alūksnes, Bauskas, Cēsu, Dobeles, Jelgavas, Jēkabpils, Ķekavas, Limbažu, Mārupes, Ogres, Olaines, Ropažu, Salaspils, Saldus, Siguldas, Smiltenes, Tukuma un Valmieras novadiem, kā arī Rīgas, Jūrmalas, Liepājas un Daugavpils. Divi dalībnieki atgriezušies Latvijā no dzīves ārzemēs.
Jaunie pedagogi rudenī līdz četrām dienām nedēļā pavadīs darbā skolās visā Latvijā, savukārt piektdienās studēs sevis izvēlētajā augstskolā - LU, Daugavpils Universitātē un RTU Liepājā.
Piektajai darba vidē balstīto pedagoģijas studiju "Mācītspēks" dalībnieku atlasei šogad kopumā tika saņemti kopumā 333 pieteikumi. No 132 atlasi izturējušiem kandidātiem daļa no dalības projektā ir atteikusies finansiālu, profesionālu vai ģimenes apstākļu dēļ, taču dažiem dalībniekiem nav izdevies atrast piemērotu vakanci vēlamajā mācību priekšmetā, vecuma grupā vai atrašanās vietā.
Izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša (JV) pozitīvi vērtē, ka topošo pedagogu vidū populāri ir STEM mācību priekšmeti. Vienlaikus viņa pieļauj, ka nākamajos programmas iesaukumos varētu nākties koncentrēties uz latviešu valodas skolotāju sagatavošanu.
"Mēs tik ilgstoši esam pievērsuši uzmanību STEM [jomai], ka nu jau latviešu valoda ir kļuvusi par izaicinājumu numur viens. Droši vien aizvien vairāk būs jāsāk runāt par latviešu valodas nozīmi tieši skolās," jaunās "Mācītspēks" vasaras mācību sesijas atklāšanā sacīja ministre.