STEM mācību priekšmetu monitoringa darbos vidusskolēni viszemāko sniegumu uzrādījuši dabaszinībās, aģentūra LETA uzzināja Valsts izglītības satura centrā (VISC).
Šajā mācību gadā pirmo reizi 11. un 12.klases skolēni varēja kārtot monitoringa darbus STEM mācību priekšmetos - fizikā, ķīmijā, bioloģijā un dabaszinībās. Tos ieviesa, lai izveidotu eksāmena saturu, ko vidusskolu beidzēji no 2025./2026.mācību gada kārtos kā obligāto centralizēto eksāmenu.
Monitoringa darbus šogad galvenokārt pildīja 11.klases skolēni, kuri neplāno nākamajā mācību gadā kārtot augstākā līmeņa eksāmenu fizikā, ķīmijā vai bioloģijā. Zemākus rezultātus skolēni uzrādīja monitoringa darbā dabas zinībās - vidējais vērtējums ir ap 30%. Pārējos mācību priekšmetos skolēnu sniegums novērtēts vidēji virs 40%.
VISC rezultātus vērtē kā optimālus, ņemot vērā, ka skolēni monitoringa darbus šogad kārtoja pirmo reizi un tiešsaistē. Ar rezultātiem iepazīstinātas izglītības iestādes. Detalizētu monitoringa darba rezultātu analīzi veiks līdz nākamā mācību gada sākumam.
LETA jau rakstīja, ka 12.klases skolēniem dalība monitoringa darbā šajā mācību gadā vēl nebija obligāta, jo šis mācību gads ir pārejas posms monitoringu darbu ieviešanā.
Arī 11.klases skolēni monitoringa darbu varēja nepildīt, ja plānots 12.klasē kārtot augstākā līmeņa eksāmenu bioloģijā, ķīmijā vai fizikā.
Uz skolēniem, kas kārtoja monitoringa darbu, neattieksies prasība par valsts pārbaudes darba minimālo kopvērtējumu 15%. Monitoringa darba rezultāts arī neietekmēs skolēnu mācību sasnieguma rezultātu.
Izmaiņas regulējumā tika pieņemtas pēc tam, kad vairāku skolu vecāko klašu skolēni marta izskaņā pauda kritiku, ka valsts līdz šim, lai arī tika solījusi, tā arī nebija pieņēmusi regulējumu monitoringa darbu atcelšanai, tikmēr pārbaudes darbu sesija strauji tuvojas.