Darba vidē balstītajā jauno pedagogu apmācības programmā "Mācītspēks" šopavasar tika saņemti 333 pieteikumi, bet studijās uzņemti 132 topošie skolotāji, informē "Mācītspēka" pārstāvji.
Gandrīz puse no topošiem "Mācītspēka" skolotājiem, kuri izturējuši atlasi, plāno mācīt kādu no STEM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātika) priekšmetiem.
Matemātikas mācību jomu ir izvēlējušies 28% kandidātu, dabaszinātnes -11% kandidātu, bet tehnoloģiju mācību jomu - nepilni 12% kandidātu. Savukārt teju ceturtā daļa topošo dalībnieku vēlas mācīt latviešu un angļu valodu, kā arī kādu no šobrīd skolās pieprasītajām Eiropas Savienības valstu valodām - franču, čehu, norvēģu, spāņu un vācu valodu. 15% topošo dalībnieku plāno mācīt sociālo zinību jomas priekšmetus, bet 4% vēlas mācīt kultūras un mākslas jomas priekšmetus.
Mācību priekšmeta izvēle ir saistīta gan ar topošā dalībnieka iepriekš iegūto augstāko izglītību, gan ar iegūto pieredzi profesionālajā vidē.
Lielākā daļa topošo skolotāju nāk no Rīgas un Pierīgas - 45%, 29% ir no Vidzemes, 13,7% nāk no Kurzemes, 6,9% pārstāv Zemgali un 5,3% - Latgali. Vidējais atlasi izturējušo kandidātu vecums ir 38 gadi.
Pašlaik katram "Mācītspēka" topošajam skolotājam tiek aktīvi meklēta atbilstoša vakance. Lai skolā varētu sākt strādāt "Mācītspēka" skolotājs, obligāts nosacījums izglītības iestādei ir iespēja piedāvāt 14-21 kontaktstundu lielu slodzi nedēļā, kā arī mentora atbalstu.
Vakanču kartē "Esiskolotājs.lv", kurā gan pašvaldību izglītības pārvaldes, gan vispārizglītojošās skolas, gan mācību iestādes ar profesionālu ievirzi, kā arī pirmsskolas izglītības un interešu izglītības iestādes ir aicinātas pieteikt savas aktuālās un plānotās vakances, ir publicētas 382 vakances, piedāvājot darba iespējas gan "Mācītspēks", gan citiem skolotājiem izglītības iestādēs visā Latvijā.
"Mācītspēka" programmu īsteno Latvijas Universitāte, Daugavpils Universitāte un "RTU Liepāja" jeb bijusī Liepājas Universitāte.
Darba vidē balstītas pedagoģijas studijas "Mācītspēks" iekļauj 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas "Skolotājs" apguvi pirmajā jeb kvalifikācijas gadā un otro jeb indukcijas gadu, kura ietvaros skolotāji turpina profesionālo pilnveidi vienā no četrām profesionālās kompetenču pilnveides mācību programmām Latvijas Universitātē.