Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) rosinās pārskatīt klašu posmu, kurā tiek īstenotas tālmācības programmas, taču pašlaik grūti prognozēt, kāds būs sarunu rezultāts, aģentūrai LETA pavēstīja IZM Izglītības departamenta direktore Edīte Kanaviņa.
Tālmācības izglītības iestāžu 9.klašu skolēni pagājušajā centralizēto eksāmenu sesijā galvenokārt uzrādījuši zemāku sniegumu nekā valstī vidēji. Lielākās grūtības radījis eksāmens matemātikā, kur atsevišķu skolu vidējais vērtējums bija vien ap 20%.
Salīdzinot tālmācību skolu rezultātus ar citu skolu rezultātiem, nevar viennozīmīgi secināt, ka tie ir būtiski augstāki vai zemāki, pārliecināta IZM, uzsverot, ka jāņem vērā katra skolēna motivācija un nepieciešamība mācīties tālmācības programmās. Skolas vidējo rezultātu ietekmē arī skolēnu skaits, cik kārtojuši eksāmenu.
Ministrija gan atzīst, ka, lai arī dažām skolām atsevišķos eksāmenos rezultāti ir augstāki par vidējiem valstī, pārsvarā tie ir zemāki. Kanaviņas vērtējumā 9.klašu sniegums centralizētajos eksāmenos pagājušajā mācību gadā "ir devuši pietiekami daudz datus", lai jautājums par tālmācību skolu stingrāku uzraudzību netiktu noņemts no dienaskārtības.
Viņa apliecināja, ka ir sāktas diskusijas par to, vai tālmācības programmu būtu jāturpina nodrošināt 1.-12.klasē, vai būtu jāsamazina līdz 7.-12.klases vai 10.-12.klases posmam. Šobrīd neesot zināms, kad un ar ko sarunas varētu beigties. Ja diskusijā nonāks pie "neapgāžamiem argumentiem", ka tālmācību būtu jānodrošina pilnā posmā, tad "ļoti stingri" tiks noteiktas prasības izglītības iestādēm šo programmu īstenošanai, pieļauj Kanaviņa.
Viņa atgādināja, ka jebkura izglītības iestādes vai formas izvēle paliek ģimenes ziņā. Sabiedrībā būtu jāveido izpratne par izglītību kā vērtību, un jārunā ne tikai par ieguvumiem, bet arī riskiem, izvēloties tālmācības programmu, uzskata Kanaviņa.
Skolēnu skaits, kuri izvēlas mācīties tālmācībā, pēdējo piecu gadu laikā pieaudzis par 4021 skolēnu - ja 2018./2019.mācību gadā tālmācības programmās mācījās 4217 skolēni, tad pagājušajā mācību gadā to skaits pārsniedza jau 8000, liecina IZM sniegtā informācija. Lielākā daļa no tiem mācījās 10.-12.klasē.