Ieviesīs profesionālās izglītības absolventu monitoringa sistēmu

© Ģirts Ozoliņš/MN

Šī gada pirmajā ceturksnī Valsts izglītības informācijas sistēmas (VIIS) publiskajā tīmekļa vietnē tiks publicēts profesionālās izglītības absolventu monitoringa rīks, kas plašai mērķauditorijai sniegs informāciju par profesionālo izglītību ieguvušo personu nodarbinātību, ienākumiem un bezdarba līmeni, aģentūra LETA noskaidroja Izglītības un zinātnes ministrijā.

Informācija par absolventu rezultātiem darba tirgū ļaus novērtēt absolventu prasmju un zināšanu atbilstību darba tirgus prasībām un tautsaimniecības vajadzībām kopumā.

Profesionālās izglītības absolventu monitoringa sistēmas ieviešanu valdība atbalstīja vēl 2022.gadā.

Kā tiek skaidrots informatīvajā ziņojumā "Par absolventu monitoringa sistēmas izveidi profesionālajā izglītībā", kvalitatīvie dati par absolventu turpmākajām gaitām politikas plānotājiem un izglītības iestādēm ļaušot plānot izglītības programmu saturu nepieciešamo prasmju apguvei, pilnveidot mācīšanās procesu un veidot ciešāku sadarbību ar nozarēm, lai novērstu prasmju pieprasījuma un piedāvājuma neatbilstību, kā arī nodrošināt sociālo iekļaušanu.

Tāpat arī ziņojumā norādīts, ka datos balstīta informācija par absolventu turpmākajām gaitām varētu mainīt sabiedrībā valdošos priekšstatus par profesionālo izglītību un celt profesionālās izglītības iestāžu prestižu, sniedzot informāciju par profesionālās izglītības sniegtajām iespējām, turpmākajā darba un izglītības gaitā, kā arī augstākajā izglītībā - popularizēt studijas dabazinātņu un inženierzinātņu jomā un profesijās, kurās darba tirgū saglabājas augsts pieprasījums.

Šobrīd Latvijā nepastāv centralizēta profesionālās izglītības iestāžu absolventu monitoringa sistēma. Informācija par absolventu turpmākajām gaitām darba tirgū vai turpinot izglītību sistemātiski netiek vākta un apkopota. Vienlaikus pastāv atsevišķi profesionālās izglītības iestāžu absolventu turpmāko gaitu monitoringa procesi, kuriem nav izstrādāta vienota metodoloģija, kas nodrošinātu iegūtās informācijas ticamību un datu kvalitāti.

Svarīgākais