Radīti interaktīvi mācību materiāli latviešu valodas apguvei skolēniem ar dzirdes traucējumiem

© MN

Tapuši interaktīvi mācību un metodiskie līdzekļi latviešu valodas apguvei 1.-6.klases skolēniem ar dažādiem dzirdes traucējumiem, aģentūru LETA informēja Valsts izglītības satura centra (VISC) projekta "Skola2030" pārstāvji.

Mācību materiālā, kas domāts bērniem ar dzirdes traucējumiem, iekļauta vizuālā informācija, tai skaitā video. Viena no mācību materiāla autorēm Inamora Zaiceva skaidro, ka ar izstrādātā materiāla palīdzību skolēni apgūst ne tikai verbālo, bet arī zīmju valodu - nereti nedzirdīgie bērni nākot no dzirdīgo ģimenēm, kur zīmju valodu neizmanto, tāpēc viņiem nav iespējas to apgūt ģimenē.

Mācību līdzekļus izstrādājis autoru kolektīvs, adaptējot ārzemju pieredzi un veidojot oriģinālsaturu, kā arī sadarbojoties ar Latvijas Nedzirdīgo savienību, Rīgas Ēbelmuižas pamatskolu un Valmieras Gaujaskrasta vidusskolu.

Gatavojot materiālus, kas ietver ābeces mācīšanas posmu, autori adaptēja slovēņu mācību līdzekli "Saproti mani", izmantojot tajā esošās ilustrācijas un tekstus. Skolotājiem mācību līdzekļi sniedz metodisko atbalstu, piemēram, idejas, kā izmantot uzdevumus dažādos radošos veidos. Visos mācību materiālos blakus vizuālajai un tekstuālajai informācijai ir redzams ātrās reaģēšanas QR kods - to noskanējot, atveras video, kurā iespējams apgūt dinamiskās zīmes, izspēlēt interaktīvos uzdevumus, noskatīties filmu fragmentus ar surdotulkojumu.

Interaktīvie mācību materiāli latviešu valodas un latviešu zīmju valodas apguvei ir pieejami platformā "skolo.lv".

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais