Valsts izglītības satura centrs (VISC) pēc šī mācību gada eksāmenu sesijas noslēguma izvērtēs visas konstatētās problēmu situācijas, lai pieņemtu lēmumu, vai nākamajā mācību gadā tiks palielināts to eksāmenu skaits, kurus būs jākārto tiešsaistē, aģentūru LETA informēja VISC pārstāve Liene Bērziņa.
Šajā mācību gadā tiešsaistē vidusskolēni kārtoja trīs centralizētos eksāmenus - programmēšanā, ģeogrāfijā, kā arī kultūrā un mākslā.
Vienlaikus šo eksāmenu norisē konstatēti tehniski traucējumi. Piemēram, sākoties eksāmenam kultūrā un mākslā, tika konstatētas problēmas ar viena servera darbību, kā rezultātā daļai skolēnu tika pārlikta eksāmenu darba sākšana divas stundas pēc sākotnēji noteiktā laika. Arī programmēšanas eksāmenā tikušas identificētas individuālas pievienošanās problēmas, kā arī situācijas, kad eksāmena laikā skolēnam bijušas problēmas ar interneta pieslēgumu.
VISC piekrīt, ka šī mācību gada eksāmenu sesija noteikti ir izaicinājums visām iesaistītajām pusēm, jo tik būtiskas izmaiņas ierastā kārtībā ir ne tikai ārkārtīgi grūti ieviešamas, bet daudz resursu prasošas.
Bērziņa prognozē, ka lēmums par tiešsaistē kārtojamo eksāmenu skaitu nākamajā mācību gadā visdrīzākais varētu tikt pieņemts 2023./2024.mācību gada sākumā. Vienlaikus viņa atzina, ka ir grūti nosaukt precīzu datumu, jo šobrīd vēl notiek visu eksāmenu darbu izvērtēšana. Pēc rezultātu iegūšanas tiks izvērtēts arī skolēnu sniegums, eksāmenu saturs un uzdevumi.
Jau vēstīts, ka šis ir pirmais mācību gads, kad eksāmenus atbilstoši jaunajam mācību saturam vidējās izglītības iegūšanai kārto 12.klases skolēni, un otrais gads, kad vidusskolas skolēniem ir iespēja kārtot arī optimālā līmeņa eksāmenus.
Lai iegūtu apliecinājumu par vispārējās vidējās izglītības apguvi, šogad bija jānokārto latviešu valodas, matemātikas un svešvalodas eksāmens vismaz optimālajā līmenī un divi eksāmeni no 14 piedāvātajiem augstākajā līmenī.
Sertifikāti par vispārējo vidējo izglītību elektroniskā formātā būs pieejami 11.jūlijā.
12.klašu audzēkņiem mācību gads beigsies 21.jūnijā.