Eiropas Komisija (EK) izstrādājusi pamatnostādnes pamatskolu un vidusskolu skolotājiem un pedagogiem par to, kā savās klasēs vērsties pret dezinformāciju un veicināt digitālo pratību, aģentūrai LETA pavēstīja EK pārstāvniecībā Latvijā.
Pamatnostādnes sniegšot praktisku atbalstu skolotājiem un ietver tehnisko jēdzienu definīcijas, klases mācības un to, kā veicināt veselīgus tiešsaistes ieradumus. Pamatnostādnēs iekļauti trīs galvenie temati, tostarp digitālās pratības veidošana, dezinformācijas apkarošana un digitālo prasmju pārbaudes un vērtēšana.
EK norāda, ka pašlaik Eiropā vienam no trim 13 gadus veciem skolēniem trūka digitālo pamatprasmju tiešās testēšanas laikā, un tikai nedaudz vairāk nekā puse no 15 gadus veciem jauniešiem Eiropas Savienībā (ES) ziņoja, ka tiem ir mācīts, kā noteikt, vai informācija ir subjektīva vai neobjektīva. Tāpēc jāstiprina izglītības un apmācības nozīme dezinformācijas apkarošanā un digitālās pratības un medijpratības veicināšanā, tādējādi palielinot noturību un iespēju efektīvāk cīnīties pret dezinformācijas ietekmi tiešsaistē, norāda EK.
Pamatnostādnes izstrādātas ar EK ekspertu grupas atbalstu. Vienlaikus ekspertu grupa publicējusi arī ziņojumu, kurā analizēta izglītības un apmācības nozīme dezinformācijas apkarošanā un izklāstīti iespējamie risinājumi, izmantojot ES un valstu līmeņa politiku.
Komisija turpinās ieguldīt šajā jomā, izmantojot "Erasmus+" 2023.gada darba programmu, kas nodrošinās finansējumu plaša mēroga uz nākotni vērstiem projektiem, galveno uzmanību pievēršot skolotāju apmācībai un dezinformācijas apkarošanas, kā arī digitālās pratības veicināšanas mācību programmu izstrādei.