Privātās pirmsskolas "CreaKids" izstrādātais un visām pirmsskolām paredzētais jaunais digitalizētais mācību saturs turpmāko divu gadu laikā tiks attīstīts starptautiskā līmenī, iesaistot Lietuvas un Norvēģijas pirmsskolu izglītības ekspertus, informēja projekta vadītāja Daina Kājiņa.
Šobrīd Latvijā izstrādātajam digitālajam mācību saturam ir sākta tā pilnveide par eksportspējīgu produktu, lai pielāgotu to katras projekta dalībvalsts pirmsskolas izglītības mērķiem.
Pilnveidē īpaša uzmanība tiks veltīta trīs aspektiem: pirmsskolas bērnu emocionālās un fiziskās attīstības dinamikas novērtēšanas risinājumiem atbilstoši vecumposmam, pedagogu digitālo prasmju pilnveidei, kā arī tāda rīcības plāna izstrādei katrā dalībvalstī, kas veicinās sadarbību starp pirmsskolu un vecākiem attālinātu mācību vai bērna karantīnas gadījumos.
Līdz šim "CreaKids" Latvijas vajadzībām digitalizēja deviņas mācību kopas ar desmit uzdevumiem katrai. Kā skaidroja projekta vadītāja, bērniem uzdevumi ir kā interesants piedzīvojums, kurā radošā veidā ietverta zināšanu un prasmju apgūšana, tajā skaitā pirmsskolas grupiņā izmantojot planšetdatoru un projektoru kā palīgrīku.
Kā vēsta projekta vadītāja, aprobācijas periods parādīja, ka bērniem ir ļoti interesanti mācīties, savukārt skolotājas ietaupa laiku, ko būtu nepieciešams veltīt mācību materiālu sagatavošanai par attiecīgo tēmu. Turklāt digitālie mācību materiāli pierādīja savu lietderību gan Covid-19 ierobežojumu situācijās, gan bērnam ilgstoši slimojot, jo skolotāja var aizsūtīt mācību uzdevumus bērnu vecākiem, lai tie tiktu izpildīti mājās.
Lietuvu projektā pārstāv Viļņas privātā pirmsskola "Gintarelis", bet Norvēģiju - privātā pirmsskola "Mācību darbnīca". Lietuvas partneri projekta gaitā būs atbildīgi par attālināto mācību situāciju izpēti un risinājumu izstrādi, Norvēģijas partneru uzdevums būs izstrādāt rīku pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās un fiziskās attīstības novērtēšanai, bet Latvija izstrādās digitālo mācību saturu paradumu maiņas veidošanai, dabas aizsardzības veicināšanai, kā arī bērna emocionālās labklājības veidošanai un mākslas jomai.
Projektā katrā partnervalstī tiks izstrādātas vismaz digitālo mācību saturu kopas ar uzdevumiem pirmsskolas izglītības programmas apguvei. Tiks izstrādātas arī metodoloģijas bērnu emocionālās un fiziskās attīstības dinamikas novērtēšanai.
Savukārt skolotāju vajadzībām tiks izstrādātas digitālās pratības rokasgrāmatas, tādējādi veicinot gan atbalstu pedagogam digitālo rīku integrācijai apgūstāmajā vielā, gan uzlabojot un apmācot pedagogus digitālo rīku izmantošanā.
Kājiņa izceļ, ka būtisks uzdevums ir izstrādāt rīcības plānu, uzdevumus un sadarbības modeli katrā dalībvalstī starp pirmsskolu un bērna ģimeni, lai nodrošinātu nepārtrauktu izglītības procesu un kontakta nodrošināšanu attālinātu mācību, karantīnas vai cita iemesla attālinātu mācību periodos.