LIZDA: Izglītības nozare jāpārtrauc pārslogot ar nemitīgām Covid-19 izmaiņām

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Izglītības nozare ir jāpārtrauc pārslogot ar nemitīgām izmaiņām Covid-19 dēļ, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga.

Viņa uzsvēra, ka izglītības nozarē vakcinēšanās pret Covid-19 aptvere ir augsta, tāpēc būtu jāļauj "elpot brīvāk" un strādāt pēc iespējas līdzīgākos apstākļos kā pirms pandēmijas. "Izglītības iestādes ir jāpārtrauc pārslogot ar nemitīgām katras nedēļas izmaiņām," sacīja arodbiedrības priekšsēdētāja.

Viņa atgādināja, ka LIZDA valsts augstākajām amatpersonām ir nosūtījusi atklātu vēstuli, aicinot steidzami rīkoties, lai nepieļautu ārkārtas situāciju izglītības nozarē, jo pedagogi līdz ar jaunu pienākumu uzticēšanu tiem esot ļoti pārslogoti.

Vaicāta, vai pedagogi arī šajā mācību gadā saņems kādas piemaksas par darbu Covid-19 apstākļos, Vanaga atbildēja, ka šāds atbalsts būtu nepieciešams, taču pagaidām pedagogi tādu diemžēl vēl nesaņemot. No viņas teiktā gan izriet, ka piemaksas ir sagaidāmas, taču to plānotais apmērs arodbiedrību ne īpaši apmierina. "Piemēram, pirmsskolas pedagogiem mums diemžēl būs jāizcīna vienreizēja piemaksa, ko sola tikai 20% apmērā, un tie būs tiešām daži desmiti par visu šo smago darbu ārkārtējās situācijas laikā," sacīja Vanaga.

Viņa gan atzina, ka arī piemaksas neatrisināšot pedagogu izdegšanu un visas tās problēmas, ar kurām Covid-19 krīzes laikā ir nācies saskarties. "Tāpēc būs jādomā, kā atvieglot vēl šo laiku, lai kopā izturētu šo pandēmijas situāciju un ierobežojumu laiku," norādīja LIZDA vadītāja.

Latvijā

Celtniecības sadārdzinājumi, lielo projektu vēl lielākās izmaksas, inflācijas procents būvniecībā, kas jau kļuvis par atsevišķu rādītāju ekonomikas datos — visi šie cenu pieaugumi galu galā atspoguļojas preču un produktu cenās, sitot pa gala patērētāju makiem. Laiks apskatīt ziloni istabā, kāpēc pie mums gatavais objekts nereti izrādās pat divkārt dārgāks, nekā bija plānots — un te nerunāsim pat ne par “Rail Baltica”.

Svarīgākais