Skolu vadība spiesta uzminēt pareizākos pandēmijas risināšanas scenārijus, atzīst LIVA vadītājs

© f64.lv, Kaspars Krafts

Daudzu nezināmo dēļ skolu vadībai par pareizākajiem pandēmijas risināšanas scenārijiem atliek vien minēt, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas (LIVA) vadītājs Rūdolfs Kalvāns.

Viņš skaidroja, ka šis laiks visiem skolu vadītājiem un arī pārējo nozaru iestāžu vadītājiem ir trauksmains un mainīgs. "Neviļus nāk prātā estrādes dziesma, ka neko nevar skaidri zināt un atliek vienīgi minēt," sacīja Kalvāns, piebilstot, ka patlaban skolu vadība spiesta uzminēt pareizākos rīcības scenārijus.

"Skolām ir diezgan liela autonomija, taču sarežģīti atrast zelta vidusceļu, apmierinot visas, tostarp dusmīgās puses, jo daļa vecāku ir neapmierināta ar to, ka direktori turpina klausīties Saeimas un valdības norādījumus, kas rada papildu diskusijas ar vecākiem," sacīja LIVA vadītājs. Viņš pastāstīja, ka daļa vecāku joprojām uzskata, ka direktoriem būtu pat agresīvi jāpretojas valdības lēmumiem un ierobežojumiem, izrādot pretestību un neapmierinātību, kā arī vienkārši nebūtu jāpilda noteikumi. "Šis ir pilnīgi nepieņemami," rādīja Kalvāns.

Viņš uzsvēra, ka patlaban aktualitāte izglītības iestādēs ir mazāk saistīta ar izglītojamajiem, bet gan ar darba tiesībām. "Viens no minēšanas aspektiem ir mēģināt uzminēt, ko mēs darīsim pēc 15.novembra. Ir skolas, kur darbinieku bez sertifikāta ir maz, vai nemaz, bet ir iestādes, kur šādi darbinieki ir pat padsmit un lielākā daļa arī, visticamāk, nevakcinēsies," sacīja LIVA priekšsēdētājs.

Kalvāns pastāstīja, ka skolu direktoriem ir milzīgs slogs saistībā ar darba tiesisko attiecību pārvaldību, turklāt vadītāju rīcības iznākums ir pilnīgi neparedzams, jo no nevakcinēto skolu darbinieku puses tiek draudēts gan ar tiesvedībām, gan ilgstošām darba nespējas lapām un citiem mēriem un rīcībām, lai pretotos pastāvošajai kārtībai.

"Ir ļoti skumji, ka cilvēki meklē dažādus apkārtceļus, kā kaut ko nedarīt, kas uzliek lielu slogu vadītājiem. Līdz ar to ar izglītības un mācību jautājumiem vispār nav laika nodarboties. Daudzu skolu direktori pārgājuši 100% administratīvajā režīmā, nodarbojoties ar masku iepirkumiem, sadarbojoties ar laboratorijām, rakstot un apstrādājot iesniegumus," pauda Kalvāns.

Svarīgākais