Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Latvijā \ Izglītība & Karjera

Speciālās izglītības pedagogiem plāno piešķirt vienreizēju piemaksu

© f64.lv, Vladislavs Proškins

Lai novērtētu arī speciālās pamatizglītības programmas speciālās izglītības klases pedagogu darbu, strādājot ar bērniem klātienē Covid-19 pandēmijas laikā, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) rosina arī šiem pedagogiem izmaksāt vienreizēju piemaksu 300 eiro apmērā. 

Atbilstoši pašvaldību iesniegtai informācijai, 203 pedagogi veica darbu klātienē Covid-19 pandēmijas laikā, nodrošinot mācību procesu speciālajās klasēs speciālās pamatizglītības programmās. Minēto pedagogu noslodze kopskaitā veido 87 290 pedagogu darba likmes, līdz ar to nepieciešamais finansējums piemaksu nodrošināšanai nepieciešami ap 26 200 eiro.

Kā norādīja IZM, finansējumu plāno nodrošināt no ministrijas budžeta programmas "Eiropas Savienības lietas un starptautiskā sadarbība".

IZM informatīvajā ziņojumā pausts, ka šī gada janvāra beigās Ministru kabinets no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem bija iespēja sniegt vienreizēju atbalstu 300 eiro apmērā pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem un speciālās izglītības iestāžu pedagogiem, tai skaitā pedagogu palīgiem. Piemaksas attiecās līdz šī mācību gada beigām.

Ņemot vērā to, ka rīkojuma izstrādes gaitā nolēma, ka piemaksas piešķiramas atbilstoši izglītības iestāžu veidam, nevis tajās īstenotajām izglītības programmām, tad šajā tvērumā neietilpa vispārizglītojošo skolu speciālās izglītības klasēs, kurās īsteno speciālo pamatizglītības programmu skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem, kā arī speciālo pamatizglītības programmu skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem klātienē strādājošie pedagogi.

Tāpat arī Ministru kabineta noteikumi par ārkārtējās situācijas izsludināšanu uz 2020.gada 6.novembri pieļāva, ka vispārizglītojošo skolu speciālās izglītības klašu, kurās īsteno attiecīgās speciālās pamatizglītības programmas, pedagogi drīkstēja turpināt darbu ar izglītojamiem klātienē.