Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ir maldinājusi valdību un sabiedrību par to, ka Transporta un sakaru institūta (TSI) īstenotā studiju programma "Aviācijas transporta tehniskā ekspluatācija" nav sertificēta Civilās aviācijas aģentūrā (CAA) saskaņā ar Eiropas Aviācijas drošības aģentūras prasībām.
Kā aģentūru LETA informēja TSI Preses dienestā, TSI jau kopš 2009.gada ir vienīgā organizācija Latvijā, kas veic sertificētu B1 kategorijas aviācijas tehniķu mehāniķu un B2 kategorijas tehniķu avioniķu pamata profesionālo sagatavošanu saskaņā ar Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (European Aviation Safety Agency EASA) "PART-147" prasībām. Šī programma ir sertificēta Latvijas CAA, par ko TSI ir izsniegts sertifikāts.
TSI informē, ka patlaban augstskolas 1.kursā studē 45 studenti, tajā skaitā trīs augstākās profesionālās izglītības programmu un 42 akadēmisko programmu studenti, 2.kursā studē 68 un 3.kursā - 61 students, kas apgūst akadēmisko programmu.
Augstskola nodrošinās iespēju visiem studentiem kārtot eksāmenus sertifikāta iegūšanai atbilstoši "PART 147" prasībām. Ja students būs nokārtojis vairāk nekā 75% no eksāmena satura, viņš saņems "PART 147" sertifikātu. Ja viņš būs nokārtojis mazāk nekā 75% no eksāmena satura, students nesaņems "PART-147" sertifikātu, bet viņam būs iespēja atkārtot eksāmenu triju mēnešu laikā.
Kā ziņots, 1.novembrī valdība pieņēma noteikumus par jaunu koledžas studiju programmu attīstību aviācijas nozarē.
Noteikumi nosaka normatīvo regulējumu jaunu koledžas studiju programmu attīstībai aviācijas nozarē īstenošanai, konkrēti paredzot atbalstu jaunu programmu ieviešanai aviācijas nozarē Rīgas Tehniskajā koledžā.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno apakšaktivitāti, prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta iesniedzējam, projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus, atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
Apakšaktivitāti finansē no ERAF līdzekļiem. Kopējais ierobežotas atlases ietvaros pieejamais ERAF finansējums ir 1 699 999 begin_of_the_skype_highlighting 1 699 999 end_of_the_skype_highlighting lati.
Attīstoties aviācijas nozarei, aktuāls kļūst kvalificētu, zinošu un izglītotu darbinieku - mehāniķu, tehniķu - trūkums aviācijas nozarē.
IZM Ministru kabineta noteikumu anotācijā bija norādījusi, ka Latvijā aviācijas speciālistus - inženierus ar augstāko akadēmisko izglītību - sagatavo tikai Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) un sagatavoto speciālistu skaits nav pietiekams aviācijas nozares attīstībai. Privātā izglītības iestāde - Aeronavigācijas institūts - sagatavo gaisa satiksmes vadības dispečerus. Transporta un sakaru institūts ir izveidojis pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmu "Aviācijas transporta tehniskā ekspluatācija", taču šī programma ir par maksu un nav sertificēta Civilās aviācijas aģentūrā saskaņā ar Eiropas Aviācijas drošības aģentūras prasībām.
RTU Aviācijas institūts piedāvā apgūt augstāko akadēmisko izglītību aviācijas jomā bakalaura, maģistra un doktorantūras programmās. Programmu "Aviācijas transports" un "Gaisa kuģu vadīšana" mērķis ir sagatavot visu augstākās izglītības līmeņu aviācijas speciālistus darbam Eiropas Savienības (ES) valstu aviācijas kompānijās, gaisa kuģu būves un pētniecības organizācijās, bet tās nespēj aizpildīt trūkumu pēc kvalificētiem mehāniķiem un tehniķiem aviācijas nozarē.
Šo problēmu un risinājumu iespējas ir ietvertas arī Ministru kabineta rīkojuma "Par Koncepciju par aviācijas izglītības un apmācības ilgtermiņa attīstību" apstiprinātajā koncepcijā, atbalstot šādu koncepcijas varianta īstenošanu - sadarbībā ar nozares pārstāvjiem un starptautiski atzītu aviācijas tehniskās izglītības pakalpojumu sniedzēju izveidot Rīgas Tehniskajā koledžā aviācijas tehniskās apmācības centru un stiprināt RTU Aviācijas institūta kapacitāti.
2009./2010.akadēmiskajā gadā imatrikulēto studentu skaits Rīgas Tehniskajā koledžā ir 337 studenti un studējošo kopskaits - 741 students. Konkrētu mērķgrupu skaitu būs iespējams apzināt pēc apakšaktivitātes ieviešanas, jo tā paredz jaunas programmas ieviešanu aviācijas nozarē.