Plānojot turpmākas reformas izglītības jomā, vērā būtu jāņem Covid-19 pandēmijas laikā gūtās mācības, atzina Latvijas Pašvaldību savienības pārstāve Ināra Dundure.
Viņa pauda cerību, ka valdībā akceptētais Izglītības un zinātnes ministrijas informatīvais ziņojums par skolu tīklu netiks pēkšņi mainīts, lai pašvaldības varētu rēķināties un plānot attīstības procesus pēc teritoriālās reformas. Viņa arī uzsvēra, ka tiek gaidīti arī kvalitatīvie kritēriji, kas ies roku rokā ar kvantitatīvajiem kritērijiem, lemjot par skolu tīkla sakārtošanu.
Šajā mācību gadā īstenotais attālinātais mācību process izgaismoja virkni problēmu. Turklāt tieši situāciju mazajās pašvaldībās un skolās šajos apstākļos bijis vieglāk kontrolēt, prognozēt un analizēt. "Mazās skolās, kas ir ar nelielu skolēnu skaitu, ir vieglāk ievērot drošības protokolu. Tālāk organizējot skolu tīklu, īpaši kontekstā ar pamatskolu un sākumskolu, jāņem vērā pandēmijas mācības," uzsvēra Dundure, uzsverot, ka Covid-19 nebeigsies vasarā un ar to būs jāsadzīvo vēl ilgi.
Viņa atzina, ka attālinātais mācību process kvalitatīvai izglītībai nozīmē nepieciešamību pēc interneta, datoriem. "Nevaram izlikties, ka visiem būs vienādas iespējas," piebilda Dundure.
"Jāņem vērā, ka klases nevar būt pārblīvētas, tāpēc jāsāk runāt par klašu maksimālo piepildījumu. Nevar tikai uz ekonomiskiem pamatojumiem balstīt skolu piepildījumu. Vienā pusē ir ekonomiskās intereses, bet otrā - kā droši nodrošināt izglītības procesu," teica Dundure.
Viņa akcentēja, ka pandēmija izgaismoja arī skolēnu pārvadājumu problemātiku, liekot saprast, ka labāka situācija bija pašvaldībās, kas nodrošina skolēnu autobusus, jo tā bērnus pārvadāt drošāk, nekā likt viņiem braukt sabiedriskajā transportā.
"Izglītībā nevar pieņemt lēmumus, balstoties tikai "Excel" tabulā. Jāskatās, kā jūtas bērni, nevar vienkārši piepildīt klasi līdz malām. Mūs stipri mulsināja, kad tika rādīti dati par viena kvadrātmetra un viena skolēna izmaksām, neņemot vērā šīs pandēmijas ietekmes. Ceru, ka tomēr debatēs sāksim skatīties uz lietām ne tikai no tā, cik kurš bērns maksās. Kvalitatīva un iekļaujoša izglītība vienmēr būs dārgāka, un attālinātās vietās mazāk bērns arī maksās dārgāk," uzsvēra Dundure.