Tiesībsargs: Tiešsaistes stundas ar ieslēgtām kamerām pietuvina situāciju klātienes mācībām

© f64.lv, Oksana Džadana

Kameras lietošana tiešsaistes stundu laikā nav regulēta normatīvajos aktos, tomēr skolotājam būtu jāredz bērni, uzskata tiesībsargs Juris Jansons.

Paziņojumā Tiesībsarga biroja mājaslapā teikts, ka tiesībsargs saņēma personas vēstuli, kurā aicināts sniegt atbildi par skolēnu pienākumu piedalīties attālinātajās stundās ar ieslēgtu kameru.

Tiesībsargs norāda, ka attālinātās mācības ir klātienes izglītības procesa daļa. Klātienē skolēni un skolotājs viens otru redz, sarunājas, savukārt tiešsaistes stundas ar ieslēgtām kamerām pietuvina situāciju klātienes stundām.

Vismaz tādā veidā klase var būt kopā, kopīgi piedalīties mācību procesā, un skolotājs var redzēt, vai bērns seko līdzi stundai, paudis Jansons.

Gadījumos, ja bērns saka, ka neērti jūtas, ka ir pieslēdzies ar kameru, viņš aicina vecākus noskaidrot iemeslu. Iespējams, iemeslus ir iespējams novērst, piemēram, datoru novietot citā vietā un tā mainīt fonu vai sēdēt tālāk no ekrāna.

Jansons skaidro, ka kameras lietošana tiešsaistes stundu laikā normatīvajos aktos nav regulēta - to nosaka katra skola vai skolotājs. Tāpat viņš atklāj, ka ja stundas, kurās bērni piedalās ar ieslēgtām kamerām, netiek ierakstītas, datu aizsardzība netiek pārkāpta, jo klātienē arī visi viens otru redz.

Vienlaikus viņš vērš uzmanību, ka ņemot vērā, ka ārkārtējās situācijas laikā, kad pieaug stress un visi ir spiesti atrasties mājās, pieaug arī vardarbība ģimenē, tāpēc skolotājam būtu jāredz bērni un viņu emocionālais stāvoklis.

Turpretī gadījumos, ja tehnisku iemeslu dēļ nevar pieslēgties, par to vecākiem ir jāpaziņo skolai - tāpat kā gadījumos, kad bērns klātienē nevar ierasties skolā. Ja bērns nav pieslēdzies tiešsaistes stundai un nav paziņots par iemeslu, tad tas ir neattaisnots kavējums - tāpat kā klātienē. Taču, ja ir nekavējoties paziņots par tehniskajiem iemesliem, kāpēc nevar pieslēgties, kavējumam jābūt attaisnotam, uzskata Jansons.

Viņaprāt, attiecībā uz kavējumiem nav atšķirības no klātienes - skolēnam jābūt stundā vai jāpiesaka kavējums.

Reizēs, kad bērns nav varējis pieslēgties tiešsaistes stundai, kurā skaidro mācību vielu, Jansona ieskatā, viņam jābūt iespējai saņemt individuālu konsultāciju tiešsaistē.

Svarīgākais