Daudzās skolās Rīgā nevarēšot nodrošināt trīs kvadrātmetru platību vienam skolēnam

© F64, Dmitrijs Suļžics

Daudzās Rīgas pašvaldības izglītības iestādēs nav iespējams katram skolēnam nodrošināt trīs kvadrātmetru lielu platību klases telpā, tādēļ tām nāksies pāriet uz attālināto mācību procesu, sacīja Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Vispārējās izglītības skolu nodaļas vadītāja Anita Pēterkopa.

Kā vēstīts, amatpersonas ir lēmušas, ka 1. līdz 6.klašu skolēniem, ja izglītības iestāde lemj mācību procesu organizēt klātienē, uz vienu skolēnu no 30.novembra būs jānodrošina ne mazāk kā trīs kvadrātmetri no klases telpas platības. Ja nepieciešams, vienu klasi varēs dalīt vairākās grupās.

Viņa norādīja, ka daudzās Rīgas skolās ir klases, kurās ir 32 līdz 33 skolēni. Šajās klasēs nav iespējams nodrošināt katram bērnam trīs kvadrātmetru platību. Lielākās telpas skolā ir svinību un sporta zāle, varbūt kādā klasē arī bibliotēkā, taču tas nebūs risinājums visiem klašu komplektiem, sacīja Pēterkopa.

"Ja skolās patlaban nemācās 7.-12.klašu skolēni, tad klases varētu sadalīt divās grupās un izmantot brīvās klašu telpas, taču nevienai skolai nav tādu pedagogu resursu, kuri varētu vienlīdz kvalitatīvi nodrošināt mācību procesu, nepārkāpjot Darba likumā noteikto 40 stundu darba nedēļu," sacīja pašvaldības pārstāve.

Viņa uzsvēra, ka jāņem vērā arī tas, ka daudzās izglītības iestādēs ar Covid-19 saslimuši pedagogi, kā arī vairākiem pedagogiem ir noteikts kontaktpersonu statuss, ka rezultātā skolā ir ierobežots kadru skaits.

Patlaban no 108 Rīgas pašvaldības izglītības iestādēm 57 spēj nodrošināt mācību procesu klātienē, kamēr 51 skola nodrošina mācību procesu attālināti.

"Uzskatu, ka nav jābaidās no attālinātā mācību procesa, jo, salīdzinot ar pavasari, tagad pedagogiem ir izpratne, kā organizēt mācību procesu, ir uzlabots tehnoloģiskais nodrošinājums, skolotāji un skolu vadības komandas ir apguvuši prasmes, kā mācības izmantot "Microsoft Office 365" bezmaksas platformu," sacīja Pēterkopa.

Viņa atzina, ka būtu nepieciešams saglabāt iespēju klātienes mācībām 1.-4.klašu skolēniem, jo viņiem vēl trūkst tehnoloģiju lietošanas prasmju.

Svarīgākais