Ventspilī atklātajās stundās demonstrē iespēju dabaszinātņu stundas padarīt aizraujošas

Piektdien, 17. septembrī, Ventspils 6. vidusskolā notika atklātās bioloģijas un matemātikas stundas, kurās skolotājas Ludmila Semjonova un Janita Freidenfelde demonstrēja, kā, pateicoties jauniegūtajai materiālajai bāzei, iespējams dabaszinātnes pasniegt mūsdienīgi un padarīt aizraujošas

Ventspils 6.vidusskolā, tāpat kā vēl trijās Ventspils skolās – 2., 3. un 4.vidusskolā, Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta “Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošas materiālās bāzes nodrošināšana Ventspils pilsētā” ietvaros veikti remonti dabaszinātņu kabinetos, iegādātas mēbeles, mācību līdzekļi un nepieciešamais aprīkojums, lai sekmētu šo mācību priekšmetu kvalitatīvu apguvi pilsētas skolās, kā arī studējošo skaita palielināšanu dabaszinātņu un tehnoloģiju studiju programmās, speciālistu pieplūdumu pilsētas ekonomikai svarīgās nozarēs.

Skolotājas Semjonovas vadībā 8.klases audzēkņi, izmantojot interaktīvo tāfeli, kas ļauj mācību procesā pielietot mūsdienīgus uzskates līdzekļus, un iegādātos mikroskopus, apguva zināšanas par vienšūņiem un zarndobumaiņiem. Savukārt skolotāja Freidenfelde demonstrēja interaktīvās tāfeles pielietojumu, risinot vienādojumus matemātikas stundā 12.klasē.

Ventspils pilsētas pašvaldība jau kopš 2006.gada gada pievērš pastiprinātu uzmanību dabaszinātņu mācību kabinetu pienācīgam aprīkojumam, lai veicinātu jauno ventspilnieku interesi par šiem mācību priekšmetiem. Projekts “Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošas materiālās bāzes nodrošināšana Ventspils pilsētā”, kura gaitā iegādātais aprīkojums šodien tika prezentēts atklātajās stundās, patlaban ir noslēguma stadijā, turpinās arī projektu "Izglītības iestāžu informatizācija Ventspils pilsētā" un „Rietumlatvijas un Rietumlietuvas dabas zinātņu izglītības kvalitātes paaugstināšana” īstenošana.

ERAF līdzfinansētā projekta „Rietumlatvijas un Rietumlietuvas dabas zinātņu izglītības kvalitātes paaugstināšana” ietvaros paralēli jaunas, fakultatīvas mācību programmas izstrādei un aprobācijai, kā arī pedagogu kvalifikācijas celšanas pasākumiem iecerēts uzlabot dabaszinātņu kabinetus četrās Ventspils vispārizglītojošajās skolās – Ventspils 1. un 2.pamatskolā, 5. vidusskolā un vakara vidusskolā tiks izremontēti un ar jaunām mēbelēm un mācību līdzekļiem aprīkoti bioloģijas, ķīmijas, fizikas, matemātikas, ģeogrāfijas un dabas zinību kabineti. Tāpat Ventspils Jaunrades namam tiks iegādāts aprīkojums interešu izglītības pulciņu nodrošināšanai. Plānots, ka skolas jauno aprīkojumu saņems 2011.gada sākumā.

Savukārt ERAF līdzfinansētā projekta "Izglītības iestāžu informatizācija Ventspils pilsētā" ietvaros ir ierīkoti bezvadu interneta piekļuves punkti astoņās pilsētas izglītības iestādēs – Ventspils 1.ģimnāzijā, Ventspils 2., 4., 5.un 6.vidusskolā, Ventspils 1. un 2.pamatskolā, kā arī Ventspils Centra pamatskolā. Darbu rezultātā ir sekmēta informācijas un komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūras attīstība pašvaldības iestādēs, kā arī nodrošināta to plašāka un efektīvāka izmantošana izglītības procesā. Iepriekš minēto skolu telpās gan skolēni, gan skolotāji, gan skolu apmeklētāji var bez maksas piekļūt internetam un izmantot to mācību procesā.

Tāpat projekta ietvaros ir paredzēts nodrošināt deviņas Ventspils pilsētas izglītības iestādes – Ventspils 1.ģimnāziju, Ventspils 2. un 4. vidusskolu, 5.un 6.vidusskolu, Ventspils 1. un 2.pamatskolu, Ventspils Centra pamatskolu un Vakara vidusskolu ar stacionārajiem un portatīvajiem datoriem, kā arī multimediju tehniku. Kopumā tiks iegādāti 83 stacionāri un 12 portatīvie datori, kā arī 5 multimediju tehnikas komplekti.

Kā atklāto stundu sākumā norādīja projekta “Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošas materiālās bāzes nodrošināšana Ventspils pilsētā” vadītāja un domes Izglītības komisijas locekle Dana Reizniece, centralizēto eksāmenu matemātikā un fizikā rezultāti liecina, ka Ventspils skolēnu zināšanas ir labākas nekā vidēji Latvijā. Būtisks rādītājs ir arī to skolu absolventu īpatsvars, kuri izvēlējušies augstskolā studēt inženierzinātnes un dabaszinātnes – šādu izvēli izdarījusi trešā daļa no Ventspils skolu beidzējiem, kas arī ir vairāk nekā vidēji Latvijā.

Tāpat jāatgādina, ka Ventspils 6.vidusskolas, kur notika atklātās stundas, telpās projekta „Ventspils 6.vidusskolas infrastruktūras uzlabošana izglītojamajiem ar funkcionāliem traucējumiem” ietvaros ierīkots lifts, kā arī veikta telpu pārbūve, pielāgojot tās audzēkņiem ar funkcionāliem traucējumiem.

Svarīgākais