Dzintars: Par 12. klašu eksāmenu saglabāšanu koalīcijā ir diezgan liela vienprātība

© Dmitrijs Suļžics/F64

Par 12.klašu centralizēto eksāmenu saglabāšanu šī mācību gada noslēgumā koalīcijā ir diezgan liela vienprātība, šodien pēc valdību veidojošo partiju sadarbības sanāksmes žurnālistiem atzina nacionālās apvienības līderis Raivis Dzintars (VL-TB/LNNK).

Viņš akcentēja, ka koalīcijas partijas diskutējušas par to, vai Covid-19 dēļ būtu jāatceļ 9. un 12.klašu centralizētie eksāmeni.

"Par 12.klašu eksāmeniem ir diezgan liela vienprātība par to, ka tiem būtu jānotiek. Tomēr attiecībā uz 9.klasēm panākta vienošanās, ka rīt vēl valdībā šo jautājumu neskatīs, bet Saeimas apakškomisijā par to tiks diskutēts," teica politiķis.

Nacionālā apvienība uzskata, ka rīkot centralizētos eksāmenus 9.klasēm šajā situācijā nebūtu samērīgi, tomēr diskusija varētu būt par iestājpārbaudījumiem atsevišķās vidusskolās un ģimnāzijās, kurās tradicionāli ir lielāks konkurss.

LETA jau vēstīja, ka no 13.marta līdz 12.maijam Latvijā saistībā ar Covid-19 pandēmiju izsludināta ārkārtējā situācija, kuras laikā noteikta virkne dažādu ierobežojumu un aizliegumu.

Lai lemtu par kādu ierobežojumu mainīšanu, tiks piedāvāts četru nedēļu posmos mērīt vairākus Covid-19 saslimstības kritērijus, intervijā Latvijas Radio sacīja veselības ministre Ilze Viņķele (AP).

Pēc ministres teiktā, no līdzšinējiem datiem ir redzams, ka situācijas dinamiku var novērot četrās nedēļās. Tādēļ tiks piedāvāts "izmērāmo kritēriju režģis" un tieši tas būs rādītājs, kad un kādi ierobežojumi var tikt mainīti. Šie kritēriji būs - inficēto cilvēku skaits, jauno saslimšanas gadījumu pieauguma vai krituma temps, stacionēto cilvēku skaits, smago gadījumu skaits un arī tas, vai veidojas kompakti uzliesmojumi iestādēs vai apdzīvotās vietās.

Kopumā ministre domā, ka visi ierobežojumi 12.maijā, kas ir ārkārtējas situācijas termiņa beigas, nebeigsies.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais